W 2008 roku pasażerowie na świecie zgłosili 32,8 milionów sztuk zagubionego bagażu. Choć w porównaniu z rokiem poprzednim odnotowano spadek o 20% (w 2007 zagubiono 42,4 miliony sztuk bagażu), skala problemu jest nadal wysoka. Tak wysoki odsetek bagaży zagubiony, zniszczony i opóźnionych, Wiceprzewodniczący Komisji Europejskiej i Unijny Komisarz ds. transportu, Antonio Tajani uznał za „nie do zaakceptowania” i zapowiedział prace nad zmianą właściwych przepisów.

 

„Powinniśmy zapewnić pasażerom odpowiednie właściwe instrumenty, by właściwie chronić ich prawa. Obecnie dostępne regulacje są niewystarczające”, powiedział Wiceprzewodniczący Tajani w odniesieniu do Rozporządzenia 889/2002 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 13 maja 2002 r. o odpowiedzialności w sprawie odpowiedzialności przewoźnika lotniczego z tytułu wypadków lotniczych.

Linie lotnicze i lotniska wielokrotnie obiecały zaradzić sytuacji poprzez poprawę procedur związanych z rejestracją i obsługą bagażu. Poszkodowani pasażerowie często z trudem dochodzą swoich praw i odszkodowania w wysokości do 100 SDR (ok. 1100 EUR).

 

Komisja będzie kontynuować monitoring sytuacji i rozpatrzy możliwości poprawy obecnej legislacji. Na jesieni tego roku rozpoczną się konsultacje społeczne w zakresie ochrony praw pasażerów. Na podstawie ich wyników powstaną propozycje nowych przepisów, w tym odnośnie bagażu. Pierwszym pomysłem rozważanych przez Komisję są ułatwiające identyfikację i śledzenie trasy elektroniczne chipy, które byłyby dołączone do przywieszek z nazwiskami na walizkach.

 

Źródło danych:

Źródło informacji: materiał prasowy Komisji Europejskiej – Transport

W 2008 roku pasażerowie na świecie zgłosili 32,8 milionów sztuk zagubionego bagażu. Choć w porównaniu z rokiem poprzednim odnotowano spadek o 20% (w 2007 zagubiono 42,4 miliony sztuk bagażu), skala problemu jest nadal wysoka. Tak wysoki odsetek bagaży zagubiony, zniszczony i opóźnionych, Wiceprzewodniczący Komisji Europejskiej i Unijny Komisarz ds. transportu, Antonio Tajani uznał za „nie do zaakceptowania” i zapowiedział prace nad zmianą właściwych przepisów.

 

„Powinniśmy zapewnić pasażerom odpowiednie właściwe instrumenty, by właściwie chronić ich prawa. Obecnie dostępne regulacje są niewystarczające”, powiedział Wiceprzewodniczący Tajani w odniesieniu do Rozporządzenia 889/2002 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 13 maja 2002 r. o odpowiedzialności w sprawie odpowiedzialności przewoźnika lotniczego z tytułu wypadków lotniczych.

Linie lotnicze i lotniska wielokrotnie obiecały zaradzić sytuacji poprzez poprawę procedur związanych z rejestracją i obsługą bagażu. Poszkodowani pasażerowie często z trudem dochodzą swoich praw i odszkodowania w wysokości do 100 SDR (ok. 1100 EUR).

 

Komisja będzie kontynuować monitoring sytuacji i rozpatrzy możliwości poprawy obecnej legislacji. Na jesieni tego roku rozpoczną się konsultacje społeczne w zakresie ochrony praw pasażerów. Na podstawie ich wyników powstaną propozycje nowych przepisów, w tym odnośnie bagażu. Pierwszym pomysłem rozważanych przez Komisję są ułatwiające identyfikację i śledzenie trasy elektroniczne chipy, które byłyby dołączone do przywieszek z nazwiskami na walizkach.

 

Źródło danych:

Źródło informacji: materiał prasowy Komisji Europejskiej – Transport

Przegląd prywatności
Europejskie Centrum Konsumenckie

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.

Ściśle niezbędne ciasteczka

Niezbędne ciasteczka powinny być zawsze włączone, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje dotyczące ustawień ciasteczek.

Jeśli wyłączysz to ciasteczko, nie będziemy mogli zapisać twoich preferencji. Oznacza to, że za każdym razem, gdy odwiedzasz tę stronę, musisz ponownie włączyć lub wyłączyć ciasteczka.