Obowiązek ten obejmie wszystkich organizatorów usług turystycznych, ale będzie stopniowany w zależności od prowadzonej działalności, terminów i wielkości wpłat przyjmowanych od klientów. Gwarancje będą naliczane wg deklarowanego obrotu na dany rok działalności, a nie na podstawie obrotów z poprzedniego roku. Jeżeli biuro zadeklaruje za mało, będzie musiało podnieść gwarancje w trakcie roku.

Rozporządzenia Ministra Finansów są aktami wykonawczymi do Ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o usługach turystycznych, która dokonuje w zakresie swojej regulacji wdrożenia dyrektywy 90/314/EWG z dnia 13 czerwca 1990 r. w sprawie zorganizowanych podróży, wakacji i wycieczek. Zgodnie z art. 7 dyrektywy na wypadek swojej niewypłacalności organizator lub biura podróży powinni zapewnić dostateczne zabezpieczenie umożliwiające zwrot nadpłaconych pieniędzy oraz powrót konsumenta z podróży.

Nowe regulacje przyczynią się do zwiększenia zaufania europejskich konsumentów do polskich organizatorów turystki. Europejskie Centrum Konsumenckie w Polsce na podstawie wpływających zapytań i skarg może stwierdzić, że wycieczki sprzedawane przez polskie biura cieszą się już popularnością wśród klientów z krajów ościennych, ze szczególnym uwzględnieniem Litwy i Czech.

Sieć Europejskich Centrów Konsumenckich udziela porad i pomocy w polubownym rozwiązywaniu sporów transgranicznych, często otrzymuje skargi od niezadowolonych konsumentów, którzy borykają się z problemami w trakcie podróży i urlopów w państwach członkowskich Unii Europejskiej.

Obowiązek ten obejmie wszystkich organizatorów usług turystycznych, ale będzie stopniowany w zależności od prowadzonej działalności, terminów i wielkości wpłat przyjmowanych od klientów. Gwarancje będą naliczane wg deklarowanego obrotu na dany rok działalności, a nie na podstawie obrotów z poprzedniego roku. Jeżeli biuro zadeklaruje za mało, będzie musiało podnieść gwarancje w trakcie roku.

Rozporządzenia Ministra Finansów są aktami wykonawczymi do Ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o usługach turystycznych, która dokonuje w zakresie swojej regulacji wdrożenia dyrektywy 90/314/EWG z dnia 13 czerwca 1990 r. w sprawie zorganizowanych podróży, wakacji i wycieczek. Zgodnie z art. 7 dyrektywy na wypadek swojej niewypłacalności organizator lub biura podróży powinni zapewnić dostateczne zabezpieczenie umożliwiające zwrot nadpłaconych pieniędzy oraz powrót konsumenta z podróży.

Nowe regulacje przyczynią się do zwiększenia zaufania europejskich konsumentów do polskich organizatorów turystki. Europejskie Centrum Konsumenckie w Polsce na podstawie wpływających zapytań i skarg może stwierdzić, że wycieczki sprzedawane przez polskie biura cieszą się już popularnością wśród klientów z krajów ościennych, ze szczególnym uwzględnieniem Litwy i Czech.

Sieć Europejskich Centrów Konsumenckich udziela porad i pomocy w polubownym rozwiązywaniu sporów transgranicznych, często otrzymuje skargi od niezadowolonych konsumentów, którzy borykają się z problemami w trakcie podróży i urlopów w państwach członkowskich Unii Europejskiej.

Przegląd prywatności
Europejskie Centrum Konsumenckie

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.

Ściśle niezbędne ciasteczka

Niezbędne ciasteczka powinny być zawsze włączone, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje dotyczące ustawień ciasteczek.

Jeśli wyłączysz to ciasteczko, nie będziemy mogli zapisać twoich preferencji. Oznacza to, że za każdym razem, gdy odwiedzasz tę stronę, musisz ponownie włączyć lub wyłączyć ciasteczka.