Aktualności

Włoski rząd wypłaca odszkodowania pasażerom Alitalii

Włoska linia lotnicza Alitalia przestała działać 15 października 2021 r. Jeżeli nie wykorzystałeś biletu lotniczego lub vouchera Alitalia w 2021 r. –  możesz wystąpić o odszkodowanie do włoskiego rządu. 

Poproś o zwrot pieniędzy

Możesz poprosić o zwrot pieniędzy za bilet. Miejsce, do którego można się zgłosić po zwrot zależy od sposobu dokonania rezerwacji

Należy pamiętać, że strona do zwrotu kosztów jest dostępna tylko w języku włoskim. Zalecamy przetłumaczenie formularza za pomocą Tłumacza Google. Poniżej wyjaśniamy również warunki w języku polskim. 

Wymagania

Możesz zażądać zwrotu pieniędzy w trzech sytuacjach. Na specjalnej stronie Alitalia dotyczącej zwrotu kosztów znajdziesz trzy różne formularze:

  • Formularz 1: Masz voucher, którego nie wykorzystałeś
    Jeżeli otrzymałeś voucher z powodu odwołania lotu np. przez pandemię Covid-19 – wypełnij ten formularz.
  • Formularz 2: Masz bilet (TravelPass) na lot, który został odwołany
    Kupiłeś bilet przed 14 października 2021 r. na lot do 14 października?
    A może kupiłeś bilet przed 24 października na lot po 15 października?
    Wypełnij ten formularz.
  • Formularz 3: Sam odwołałeś swój lot
    Sam postanowiłeś anulować swój bilet? Skasowałeś bilet przed datą wyjazdu? Wypełnij ten formularz.

Alitalia oceni, czy Twój wniosek jest zgodny z:
1. Zasadami dobrowolnego anulowania
2. Zasadami anulowania z powodu pandemii koronowej.

We wszystkich formularzach należy podać imię, nazwisko, numeru telefonu i adresu e-mail. Jeżeli prosisz o zwrot za niewykorzystany voucher – wpisz jego numer. W formularzach rezygnacji wpisz również numer swojego biletu. Numer biletu zaczyna się od 055. 

Data zakończenia

Nie wiadomo jeszcze do kiedy należy złożyć wniosek o zwrot kosztów. Dlatego zalecamy, aby zrobić to jak najszybciej. Zwiększa to szansę na otrzymanie zwrotu. Może minąć nawet kilka miesięcy, zanim dowiesz się, czy otrzymasz zwrot środków za bilet.

· 24 stycznia 2022 · 14:19