Włoska linia lotnicza Alitalia przestała działać 15 października 2021 r. Jeżeli nie wykorzystałeś biletu lotniczego lub vouchera Alitalia w 2021 r. –  możesz wystąpić o odszkodowanie do włoskiego rządu. 

Poproś o zwrot pieniędzy

Możesz poprosić o zwrot pieniędzy za bilet. Miejsce, do którego można się zgłosić po zwrot zależy od sposobu dokonania rezerwacji

Należy pamiętać, że strona do zwrotu kosztów jest dostępna tylko w języku włoskim. Zalecamy przetłumaczenie formularza za pomocą Tłumacza Google. Poniżej wyjaśniamy również warunki w języku polskim. 

Wymagania

Możesz zażądać zwrotu pieniędzy w trzech sytuacjach. Na specjalnej stronie Alitalia dotyczącej zwrotu kosztów znajdziesz trzy różne formularze:

Alitalia oceni, czy Twój wniosek jest zgodny z:
1. Zasadami dobrowolnego anulowania
2. Zasadami anulowania z powodu pandemii koronowej.

We wszystkich formularzach należy podać imię, nazwisko, numeru telefonu i adresu e-mail. Jeżeli prosisz o zwrot za niewykorzystany voucher – wpisz jego numer. W formularzach rezygnacji wpisz również numer swojego biletu. Numer biletu zaczyna się od 055. 

Data zakończenia

Nie wiadomo jeszcze do kiedy należy złożyć wniosek o zwrot kosztów. Dlatego zalecamy, aby zrobić to jak najszybciej. Zwiększa to szansę na otrzymanie zwrotu. Może minąć nawet kilka miesięcy, zanim dowiesz się, czy otrzymasz zwrot środków za bilet.

Skip to content