FreeDigitalPhotos.net

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

W związku z zaistniałą sytuacją Europejskie Centrum Konsumenckie w Polsce przypomina, że pasażerowie, którzy dokonali zakupu biletów u przewoźnika, winni skontaktować się z OLT Express możliwie jak najszybciej w celu złożenia reklamacji i ustalenia zasad zwrotu wpłaconych pieniędzy oraz otrzymania ewentualnego odszkodowania.

Dane do kontaktu z linią lotniczą: nr tel. +48 58 735 5555 lub e-mail: rezerwacja@oltexpress.com , reklamacje@oltexpress.com . Do reklamacji warto dołączyć numeru rezerwacji.

Pasażerowie, którzy za zakupione bilety płacili kartą kredytową zarówno poprzez stronę przewoźnika, jak również za pośrednictwem agentów turystycznych, powinni wystąpić o zwrot pieniędzy do banku, który w imieniu klienta zwróci się do wystawcy karty o obciążenie zwrotne – tzw. chargeback.

Ponadto ECK Polska przypomina, jakie praw przysługują pasażerom w sytuacji odwołania lotu oraz dochodzenia roszczeń w związku ze zgłoszeniem wniosku o upadłość firmy.

W myśl przepisów rozporządzenia (WE) nr 261/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 11 lutego 2004r. ustanawiającego wspólne zasady odszkodowania i pomocy dla pasażerów w przypadku odmowy przyjęcia na pokład albo odwołania lub dużego opóźnienia lotów, uchylającego rozporządzenie nr 295/91/EWG (Dz. Urz. UE L 46 z 17 lutego 2004 r.) pasażerowie, których to odwołanie dotyczy mają prawo wyboru pomiędzy zwrotem pełnego kosztu biletów, a zmianą planu podróży, na porównywalnych warunkach, do ich miejsca docelowego, w najwcześniejszym możliwym terminie lub w późniejszym terminie dogodnym dla pasażera, w zależności od dostępności wolnych miejsc.

Ponadto pasażerowie, których to odwołanie dotyczy mają prawo do odszkodowania od obsługującego przewoźnika lotniczego w kwocie €250, chyba że zostali poinformowani o odwołaniu co najmniej dwa tygodnie przed planowym czasem odlotu albo przewoźnik lotniczy zaoferował im taką zmianę planu podróży, która umożliwia im wylot i dotarcie do ich miejsca docelowego w takim przedziale czasu w stosunku do planowego czasu wylotu i przylotu, która to oferta wyłącza albo ogranicza obowiązek odszkodowawczy przewoźnika.

Wobec powyższego, jeśli pasażer został poinformowany o odwołaniu lotu jeszcze przed złożeniem wniosku o ogłoszenie upadłości i spełnia warunki wskazane powyżej, jak również gdy informacji o odwołaniu lotu nie było w ogóle, a pasażer dowiedział się, że nie leci dopiero w chwili stawienia się na lotnisko, wówczas przysługuje mu prawo do dochodzenia roszczeń nie tylko z tytułu zwrotu kosztów biletu, ale również z tytułu odszkodowania za odwołany lot.

W najbliższych dniach firma OLT Express Regional Sp. z o.o. powinna poinformować, jakie są szczegółowe procedury postępowania w związku z dochodzeniem roszczeń, jak również w sprawie ewentualnego przystąpienia wierzycieli do procedury upadłościowej.

W dniu dzisiejszym podana została informacja, że od 31 lipca br. realizowane przez OLT Express Poland sp. z o.o. przeloty czarterowe na rejsach zagranicznych również zostają zawieszone.

W sytuacji braku odpowiedzi linii lotniczej OLT Express na złożoną przez pasażera reklamację, organem właściwym do przyjęcia stosownej skargi oraz udzielenia dalszej pomocy jest:

Komisja Ochrony Praw Pasażera przy Urzędzie Lotnictwa Cywilnego,

ul. M. Flisa 2,

02-247 Warszawa,

adres e-mail: kopp@ulc.gov.pl ,

tel: +48 22 520 74 84,

fax +48 22 520 73 47

Poradami i wsparciem w dochodzeniu roszczeń od przewoźnika w sytuacji, gdy nabywcą biletu był obywatel UE, Norwegii lub Islandii (z wyłączeniem osób zamieszkałych na terenie Polski) służy także Sieć Europejskich Centrów Konsumenckich. Zapraszamy do kontaktu pod numerem: 22 55 60 118 lub e-mailem: info@konsument.gov.pl.

 

FreeDigitalPhotos.net

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

W związku z zaistniałą sytuacją Europejskie Centrum Konsumenckie w Polsce przypomina, że pasażerowie, którzy dokonali zakupu biletów u przewoźnika, winni skontaktować się z OLT Express możliwie jak najszybciej w celu złożenia reklamacji i ustalenia zasad zwrotu wpłaconych pieniędzy oraz otrzymania ewentualnego odszkodowania.

Dane do kontaktu z linią lotniczą: nr tel. +48 58 735 5555 lub e-mail: rezerwacja@oltexpress.com , reklamacje@oltexpress.com . Do reklamacji warto dołączyć numeru rezerwacji.

Pasażerowie, którzy za zakupione bilety płacili kartą kredytową zarówno poprzez stronę przewoźnika, jak również za pośrednictwem agentów turystycznych, powinni wystąpić o zwrot pieniędzy do banku, który w imieniu klienta zwróci się do wystawcy karty o obciążenie zwrotne – tzw. chargeback.

Ponadto ECK Polska przypomina, jakie praw przysługują pasażerom w sytuacji odwołania lotu oraz dochodzenia roszczeń w związku ze zgłoszeniem wniosku o upadłość firmy.

W myśl przepisów rozporządzenia (WE) nr 261/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 11 lutego 2004r. ustanawiającego wspólne zasady odszkodowania i pomocy dla pasażerów w przypadku odmowy przyjęcia na pokład albo odwołania lub dużego opóźnienia lotów, uchylającego rozporządzenie nr 295/91/EWG (Dz. Urz. UE L 46 z 17 lutego 2004 r.) pasażerowie, których to odwołanie dotyczy mają prawo wyboru pomiędzy zwrotem pełnego kosztu biletów, a zmianą planu podróży, na porównywalnych warunkach, do ich miejsca docelowego, w najwcześniejszym możliwym terminie lub w późniejszym terminie dogodnym dla pasażera, w zależności od dostępności wolnych miejsc.

Ponadto pasażerowie, których to odwołanie dotyczy mają prawo do odszkodowania od obsługującego przewoźnika lotniczego w kwocie €250, chyba że zostali poinformowani o odwołaniu co najmniej dwa tygodnie przed planowym czasem odlotu albo przewoźnik lotniczy zaoferował im taką zmianę planu podróży, która umożliwia im wylot i dotarcie do ich miejsca docelowego w takim przedziale czasu w stosunku do planowego czasu wylotu i przylotu, która to oferta wyłącza albo ogranicza obowiązek odszkodowawczy przewoźnika.

Wobec powyższego, jeśli pasażer został poinformowany o odwołaniu lotu jeszcze przed złożeniem wniosku o ogłoszenie upadłości i spełnia warunki wskazane powyżej, jak również gdy informacji o odwołaniu lotu nie było w ogóle, a pasażer dowiedział się, że nie leci dopiero w chwili stawienia się na lotnisko, wówczas przysługuje mu prawo do dochodzenia roszczeń nie tylko z tytułu zwrotu kosztów biletu, ale również z tytułu odszkodowania za odwołany lot.

W najbliższych dniach firma OLT Express Regional Sp. z o.o. powinna poinformować, jakie są szczegółowe procedury postępowania w związku z dochodzeniem roszczeń, jak również w sprawie ewentualnego przystąpienia wierzycieli do procedury upadłościowej.

W dniu dzisiejszym podana została informacja, że od 31 lipca br. realizowane przez OLT Express Poland sp. z o.o. przeloty czarterowe na rejsach zagranicznych również zostają zawieszone.

W sytuacji braku odpowiedzi linii lotniczej OLT Express na złożoną przez pasażera reklamację, organem właściwym do przyjęcia stosownej skargi oraz udzielenia dalszej pomocy jest:

Komisja Ochrony Praw Pasażera przy Urzędzie Lotnictwa Cywilnego,

ul. M. Flisa 2,

02-247 Warszawa,

adres e-mail: kopp@ulc.gov.pl ,

tel: +48 22 520 74 84,

fax +48 22 520 73 47

Poradami i wsparciem w dochodzeniu roszczeń od przewoźnika w sytuacji, gdy nabywcą biletu był obywatel UE, Norwegii lub Islandii (z wyłączeniem osób zamieszkałych na terenie Polski) służy także Sieć Europejskich Centrów Konsumenckich. Zapraszamy do kontaktu pod numerem: 22 55 60 118 lub e-mailem: info@konsument.gov.pl.

Przegląd prywatności
Europejskie Centrum Konsumenckie

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.

Ściśle niezbędne ciasteczka

Niezbędne ciasteczka powinny być zawsze włączone, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje dotyczące ustawień ciasteczek.

Jeśli wyłączysz to ciasteczko, nie będziemy mogli zapisać twoich preferencji. Oznacza to, że za każdym razem, gdy odwiedzasz tę stronę, musisz ponownie włączyć lub wyłączyć ciasteczka.