The shipment tracking system showed that the costume was handed to courier four days from the date of purchase. Failure to deliver the consignment on time caused that ​​the consumer no longer needed the Spongebob outfit. So she decided to withdraw from the contract, asking for a prompt refund. E-mails sent to the company were answered with stencil response generated by the electronic system. The consumer has not received neither product nor money.

In this situation, consumer asked the European Consumer Centre in Poland for help. The case was referred to the center in France, which contacted the trader. After this intervention, the seller agreed to refund. However, it did not want to pay the full amount. The consumer asked again ECC Poland for help. Another contact center with the entrepreneur has led to return the full amount of money.

The consumer regretted that prior to purchase she did not read negative opinions about the seller on the internet. On the web could be found many statements of people who were deceived by the French company.

Przegląd prywatności
Europejskie Centrum Konsumenckie

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.

Ściśle niezbędne ciasteczka

Niezbędne ciasteczka powinny być zawsze włączone, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje dotyczące ustawień ciasteczek.

Jeśli wyłączysz to ciasteczko, nie będziemy mogli zapisać twoich preferencji. Oznacza to, że za każdym razem, gdy odwiedzasz tę stronę, musisz ponownie włączyć lub wyłączyć ciasteczka.