Jakie mam prawa?

Pasażerowie uprawnieni się do zwrotu kosztów biletu bądź zmiany planu podróży. W czasie oczekiwania na lot zastępczy przysługuje im prawo do opieki w formie posiłków, napojów, rozmowy telefonicznej, dostępu do poczty elektornicznej, a także w razie konieczności zakwaterowania.

Pasażerowie uprawnieni się do zwrotu kosztów biletu bądź zmiany planu podróży. W czasie oczekiwania na lot zastępczy przysługuje im prawo do opieki w formie posiłków, napojów, rozmowy telefonicznej, dostępu do poczty elektornicznej, a także w razie konieczności zakwaterowania. Ponadto mogą ubiegać się o odszkodowanie od 250 do 600 euro (wysokość uzależniona jest od długości lotu).

Reklamacja

Wszelkie roszczenia należy zgłosić przewoźnikowi w formie pisemnej. Jeżeli linia lotnicza odmówi lub nie odpowie na reklamację w ciągu 30 dni, po bezpłatną pomoc i poradę można się zgłosić do Europejskiego Centrum Konsumenckiego oraz Komisji Ochrony Praw Pasażerów.

Co zrobić, jeżeli poniosłem dodatkowe koszty?

Jeżeli poniosłeś dodatkowe koszty w związku ze swoim wyjazdem np. nocleg w hotelu, transport z lotniska, możesz domagać się zwrotu od linii lotniczej na zasadach ogólnych Kodeksu Cywilnego, należy jednak udowodnić poniesione koszty.

Rady  ECK:

Przegląd prywatności
Europejskie Centrum Konsumenckie

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.

Ściśle niezbędne ciasteczka

Niezbędne ciasteczka powinny być zawsze włączone, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje dotyczące ustawień ciasteczek.

Jeśli wyłączysz to ciasteczko, nie będziemy mogli zapisać twoich preferencji. Oznacza to, że za każdym razem, gdy odwiedzasz tę stronę, musisz ponownie włączyć lub wyłączyć ciasteczka.