Zaprezentowany w marcu przez unijną komisarz ds. konsumentów Meglenę Kunewę raport zawiera szczegółową analizę aktualnych tendencji w handlu elektronicznym w Unii Europejskiej, w tym m.in. najczęściej kupowane produkty oraz przeszkody dla konsumentów i działalności gospodarczej z uwzględnieniem podziału na poszczególne kraje Wspólnoty. Przedstawiając analizę komisarz Kunewa powiedziała: „Konsumentom Internet może przynieść wyłącznie korzyści. Rozszerza dostępny rynek, oferując większy wybór produktów i dostawców. Pozwala porównywać oferty i ceny na niespotykaną dotąd skalę. Powszechność handlu detalicznego za pośrednictwem Internetu będzie rosnąć. Zakupów w ten sposób dokonuje już 150 mln konsumentów, choć jedynie 30 mln kupuje w zagranicznych sklepach internetowych. Musimy dopilnować, by rozwój handlu internetowego nie był niepotrzebnie spowolniony z tego powodu, że nie zdołano zlikwidować istotnych barier prawnych bądź nie rozwiązano ważnych problemów wpływających na zaufanie konsumenta„.

Z raportu „Barriers to E-commerce” wynika, że w okresie od 2006 do 2008 roku odsetek europejskich konsumentów, którzy zakupili minimum jeden produkt przez Internet wzrósł średnio z 27% do 33%. W wybranych krajach takich jak Wielka Brytania, Francja i Niemcy handel internetowy cieszy się wyjątkowo dużą popularnością i w ciągu minionego roku ponad 50% użytkowników Internetu w tych krajach zrobiła zakupy za jego pośrednictwem. W krajach nordyckich takich jak Dania, Finlandia, Islandia, Norwegia i Szwecja, ten odsetek wyniósł aż 91%.

Główne ustalenia raportu Komisji Europejskiej:

 

Jesienią ubiegłego roku, w ramach procesu monitorowania sektora detalicznego, komisarz Kunewa zainicjowała w Komisji proces mający na celu identyfikację przeszkód dla handlu elektronicznego. Na wrzesień 2009 r. planowane jest przedstawienie sprawozdania końcowego Komisji dotyczące sektora detalicznego, w tym wyniki niezależnych badań na zasadzie anonimowych zakupów, dokonanych w celu ustalenia, w jaki sposób i gdzie uniemożliwia się konsumentom zakupy internetowe w całej UE.

 

Więcej informacji w języku angielskim:
http://ec.europa.eu/consumers/strategy/docs/com_staff_wp2009_en.pdf

Szczegółowe dane dotyczące E-commerce w Unii Europejskiej

Zaprezentowany w marcu przez unijną komisarz ds. konsumentów Meglenę Kunewę raport zawiera szczegółową analizę aktualnych tendencji w handlu elektronicznym w Unii Europejskiej, w tym m.in. najczęściej kupowane produkty oraz przeszkody dla konsumentów i działalności gospodarczej z uwzględnieniem podziału na poszczególne kraje Wspólnoty. Przedstawiając analizę komisarz Kunewa powiedziała: „Konsumentom Internet może przynieść wyłącznie korzyści. Rozszerza dostępny rynek, oferując większy wybór produktów i dostawców. Pozwala porównywać oferty i ceny na niespotykaną dotąd skalę. Powszechność handlu detalicznego za pośrednictwem Internetu będzie rosnąć. Zakupów w ten sposób dokonuje już 150 mln konsumentów, choć jedynie 30 mln kupuje w zagranicznych sklepach internetowych. Musimy dopilnować, by rozwój handlu internetowego nie był niepotrzebnie spowolniony z tego powodu, że nie zdołano zlikwidować istotnych barier prawnych bądź nie rozwiązano ważnych problemów wpływających na zaufanie konsumenta„.

Z raportu „Barriers to E-commerce” wynika, że w okresie od 2006 do 2008 roku odsetek europejskich konsumentów, którzy zakupili minimum jeden produkt przez Internet wzrósł średnio z 27% do 33%. W wybranych krajach takich jak Wielka Brytania, Francja i Niemcy handel internetowy cieszy się wyjątkowo dużą popularnością i w ciągu minionego roku ponad 50% użytkowników Internetu w tych krajach zrobiła zakupy za jego pośrednictwem. W krajach nordyckich takich jak Dania, Finlandia, Islandia, Norwegia i Szwecja, ten odsetek wyniósł aż 91%.

Główne ustalenia raportu Komisji Europejskiej:

 

Jesienią ubiegłego roku, w ramach procesu monitorowania sektora detalicznego, komisarz Kunewa zainicjowała w Komisji proces mający na celu identyfikację przeszkód dla handlu elektronicznego. Na wrzesień 2009 r. planowane jest przedstawienie sprawozdania końcowego Komisji dotyczące sektora detalicznego, w tym wyniki niezależnych badań na zasadzie anonimowych zakupów, dokonanych w celu ustalenia, w jaki sposób i gdzie uniemożliwia się konsumentom zakupy internetowe w całej UE.

 

Więcej informacji w języku angielskim:
http://ec.europa.eu/consumers/strategy/docs/com_staff_wp2009_en.pdf

Szczegółowe dane dotyczące E-commerce w Unii Europejskiej

Przegląd prywatności
Europejskie Centrum Konsumenckie

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.

Ściśle niezbędne ciasteczka

Niezbędne ciasteczka powinny być zawsze włączone, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje dotyczące ustawień ciasteczek.

Jeśli wyłączysz to ciasteczko, nie będziemy mogli zapisać twoich preferencji. Oznacza to, że za każdym razem, gdy odwiedzasz tę stronę, musisz ponownie włączyć lub wyłączyć ciasteczka.