Edukacja cyfrowa konsumentów z uwzględnieniem aspektów prawnych w e-commerce to główny filar nawiązanej współpracy Izby Gospodarki Elektronicznej oraz Europejskiego Centrum Konsumenckiego (ECK).

„Stale wzrasta liczba osób dokonujących transakcji online, w tym z zagranicznymi przedsiębiorcami. Potwierdzają to statystyki. 77% skarg, jakie otrzymała sieć Europejskich Centrów Konsumenckich (ECC-Net) w 2016 r. dotyczyło umów zawieranych przez internet.  Niezmiennie od wielu lat jednym z celów ECK jest dostarczanie konsumentom wiedzy na temat przysługujących im praw. Mamy nadzieję, że połączenie sił z e-Izbą przyczyni się do powiększenia grona świadomych e-konsumentów oraz otwartych na potrzeby klientów przedsiębiorców” – podkreśla Piotr Stańczak, Dyrektor Europejskiego Centrum Konsumenckiego.

„Edukacja e-konsumentów w zakresie  ich praw związanych z realizacją zakupów w transgranicznych w sklepach internetowych  to jeden z kluczowych obszarów aktywności e-Izby. Dzięki współpracy z Europejskim Centrum Konsumenckim poszerzamy zasięg naszych działań, których odbiorcą jest polski konsument. Wierzę, że wzajemna wymiana informacji oraz wiedzy, z uwzględnieniem know – how ekspertów e-Izby w zakresie cyfrowej edukacji, przyczyni się zarówno do wzrostu świadomości praw wśród konsumentów jak i  wzrostu respektowania obowiązków, jakie względem nich mają dostawcy towarów oraz usług” – mówi Patrycja Sass – Staniszewska, prezes zarządu, Izba Gospodarki Elektronicznej.

W ramach współpracy eksperci legislacyjni Izby Gospodarki Elektronicznej wezmą udział w debatach konsumenckich i konferencjach organizowanych przez ECK w 2017 roku poświęconych aspektom prawnym w e-commerce np. geoblokowaniu oraz dyrektywie ADR i rozporządzeniu ODR. Reprezentanci Europejskiego Centrum Konsumenckiego zostaną zaangażowani w debatę ekspertów podczas warsztatów z zakresu handlu transgranicznego w ramach Szkoły Gospodarki Cyfrowej, które e-Izba organizuje z Ministerstwem Rozwoju już 30 marca w Warszawie. Ponadto ECK objęło patronatem akcję “Kupuję w internecie” i będzie wspierać izbę w testach jej platformy do pozasądowego rozwiązywania sporów.

Przegląd prywatności
Europejskie Centrum Konsumenckie

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.

Ściśle niezbędne ciasteczka

Niezbędne ciasteczka powinny być zawsze włączone, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje dotyczące ustawień ciasteczek.

Jeśli wyłączysz to ciasteczko, nie będziemy mogli zapisać twoich preferencji. Oznacza to, że za każdym razem, gdy odwiedzasz tę stronę, musisz ponownie włączyć lub wyłączyć ciasteczka.