List of all articles

Bez/płatna przesyłka

Konsument dokonał zakupu obuwia przez internet u znanego niemieckiego przedsiębiorcy, który posiadał certyfikat jakości. Po otrzymaniu przesyłki postanowił odstąpić od zawartej umowy i odesłać towar do sprzedawcy. Regulamin informował, że koszty zwrotu towaru ponosi sprzedawca. Firma oferowała własną usługę kurierską. Konsument dwukrotnie zamawiał kuriera, ale za każdym razem ten nie zjawiał się.

Read more »

Darmowa książka za 45 euro

Konsumentka siedząc w domu, usłyszała dzwonek do drzwi. Otworzyła je, a na korytarzu stała osoba, która wręczyła jej paczkę z książką o odchudzaniu. Zaskoczona konsumentka wzięła ją i podpisała protokół – książka miała być darmowa. Po otwarciu paczki zauważyła, że do książki dołączona jest faktura.

Read more »

Współpraca Sieci ECC-Net z CPC-Net

Polska konsumentka zamówiła w brytyjskiej firmie przewóz swoich rzeczy z Polski do Wielkiej Brytanii.  Usługa miała kosztować 300 euro. Okazało się jednak, że firma obciążyła konsumentkę karą wysokości 265 euro za włożenie do przesyłki alkoholu. ECK Polska, które współpracowało z ECK Wielka Brytania przy rozwiązywaniu tej sprawy zgodziły się, że taki zapis w regulaminie stanowi klauzulę niedozwoloną.

Read more »

Co z pasażerami Air Berlin?

Niemiecki przewoźnik Air Berlin zgłosił wniosek o upadłość. Sieć Europejskich Centrów Konsumenckich informuje, czego mogą spodziewać się pasażerowie, którzy zaplanowali podróż tymi liniami lotniczymi.

Read more »

Reimbursement for infectious disease

The Polish consumer has bought a flight from Cracow to Bristol with Irish airlines. A few days before leaving, she became ill with an infectious disease which prevented her from using the ticket. The consumer perceived her health problem as an extraordinary circumstance. She  decided to refer to the terms and conditions of carriage, which indicated that in the event of a serious passenger illness, the airline can make a return of cost „at its discretion”.

Read more »

Zwrot za chorobę zakaźną

Polska konsumentka miała wykupiony lot z Krakowa do Bristolu irlandzkimi liniami lotniczymi. Kilka dni przed wylotem zachorowała na zakaźna chorobę, która uniemożliwiła jej skorzystanie z przewozu.

Read more »

Błędy na torach

Polski konsument zakupił na stronie internetowej prywatnych, czeskich kolei bilety na pociąg z Ostrawy do Pragi i z powrotem. Przedsiębiorca oferował komfortowy przejazd z wieloma udogodnieniami.

Read more »

„Niezapomniane” reklamacje

Jak wynika z danych Europejskiego Centrum Konsumenckiego w okresie od czerwca do września 2017 r., do ECK Polska wpłynęło o 15 % więcej skarg na usługi wakacyjne niż w roku ubiegłym.

Read more »
Skip to content