List of all articles

Dietary supplements

A Finnish consumer bought supplements from a Polish seller. The product was covered by a quality guarantee, which meant that, in the absence of effects, the consumer could return the goods and receive a full reimbursement. Due to the lack of promised effects, the consumer returned the goods according the received instructions. Unfortunately he did not get promised  reimbursement.

 

Read more »

Help! I was robbed

Polish consumer was spending holidays in a Spanish hotel in Tenerife. During her absence somebody broke into her locked room and stole a laptop of 3000 PLN (714 EUR) and a camera of 1500 PLN (360 EUR). The consumer immediately informed the manager of the hotel, who reported to the police of the incident.

Read more »

Lithuanian shop in Polish

The Polish consumer after the purchase of fabrics in the online store after some days decided to return them. The owner of the store, however, did not agree to withdraw from the contract, justifying that its decision is in line with Lithuanian law. It turned out that although the shop was actually run all in Polish, used the Polish internet domain, the entrepreneur was registered in Lithuania. He stated in his rules of procedure that according to the law of the Republic of Lithuania the fabric belonges to a group of non-returnable goods.

Read more »

(Not)beauty treatment

A tourist from Norway during her stay in Poland, decided on keratin hair treatment in one of Warsaw’s renowned hairdressing salons. In addition, she received a recommendation from a hairdresser to buy special conditioner and shampoo. After the procedure, her hair looked even worse after washing.

Read more »

Regulacja unijna odnośnie podróżowania z czworonożnymi pupilami

W czerwcu br. Komisja Europejska przyjęła propozycję przedłużenia do 31 grudnia 2011 roku obowiązujących wymogów okresu przejściowego odnośnie zdrowia zwierząt domowych podróżujących z właścicielami do Finlandii, Irlandii, Szwecji, Wielkiej Brytanii i na Maltę. Propozycja będzie dyskutowana przez Parlament Europejski i Radę w celu formalnego jej przyjęcia w procedurze współdecydowania.

Read more »

Rośnie liczba wykrytych produktów niebezpiecznych – sprawozdanie RAPEX za 2008

W 2008 roku liczba niebezpiecznych produktów konsumenckich wycofanych z unijnego rynku wzrosła o 16% w porównaniu z rokiem poprzednim. Do najczęściej zgłaszanych produktów należały m.in. zabawki i artykuły pielęgnacyjne dla dzieci, produkty elektryczne i pojazdy silnikowe. Oto wyniki sprawozdania rocznego z funkcjonowania wspólnotowego systemu wczesnego ostrzegania o niebezpiecznych produktach nieżywnościowych – RAPEX opublikowanego przez Komisję Europejską.

Read more »

Światowy Dzień Konsumenta – 15 marca 2009

W dobie kryzysu finansowego konsumenci są ostrożniejsi w podejmowaniu decyzji o zakupie wybranego produktu czy skorzystaniu z określonych usług. Niezależnie od sytuacji ekonomicznej, kupujących towary i usługi w całej Unii Europejskiej chronią przepisy prawa konsumenckiego. Warto o tym pamiętać nie tylko w Światowym Dniu Konsumenta, który przypada 15 marca, ale przez cały rok.

Read more »

Konsumencie, czujesz się oszukany? Zajrzyj na www.isitfair.eu.

Komisja Europejska uruchomiła nową stronę internetową dla konsumentów, dostępną także w języku polskim. Portal ma na celu udzielanie pomocy i porad, wszystkim tym, którzy czują się oszukani bądź przysłowiowo, dali się 'nabić w butelkę’ nieuczciwym handlowcom. Rzeczy ważne i potrzebne znajdą dla siebie także ci, którzy chcieliby uniknąć problemów związanych z zakupami w UE.

Read more »

Wyniki konkursu

Jury w składzie: Pan Marek Niechciał Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Pani Małgorzata Niepokulczycka Prezes Federacji Konsumentów, Pani Aleksandra Olczak Dyrektor Europejskiego Centrum Konsumenckiego, Pani Karolina Świetlik z Przedstawicielstwa Komisji Europejskiej oraz Pani Magdalena Kłodecka z redakcji Gazety Wyborczej dokonało wyboru najlepszej kampanii promującej prawa konsumenta w 2007 r. Została nią kampania Europejskiego Centrum Konsumenckiego pod tytułem „Konsument po wakacjach”. Jury uzasadniło swój wybór podkreślając innowacyjność kampanii i aktualność tematu.

Read more »
Skip to content