List of all articles

Czas przylotu to moment otwarcia drzwi samolotu

Zgodnie z wyrokiem Trybunału Sprawiedliwości UE rzeczywisty czas przylotu odpowiada chwili, w której co najmniej jedne drzwi samolotu otwierają się. Dopiero w tym momencie można określić, do celów ewentualnego odszkodowania, wielkość opóźnienia.

Read more »

Latamy coraz częściej – ECK przypomina prawa pasażera

Według danych Eurostatu ruch na lotnisku im. Chopina rośnie w Europie najszybciej. Warszawski port właśnie przyjął dziesięciomilionowego pasażera. Dynamika rozwoju pasażerskiego transportu lotniczego zdaje się potwierdzać, że konsumenci zaopatrzeni w prawa i instytucje, które zapewniają im szybką, darmową pomoc, coraz chętniej korzystają z usług przewoźników lotniczych.  Świadczy o tym także fakt, że przeważająca większość zgłoszeń do Sieci Europejskich Centrów Konsumenckich jest związanych z transportem pasażerskim, z czego prawie 20%, dotyczy podróży samolotem. ECK przygotowało poniżej mapę podstawowych problemów konsumentów podróżujących samolotem i ich uprawnień.

Read more »

First, document the damage…

A Belgian consumer – passenger of polish airlines was flying from Minsk to Brussels through Warsaw. Her luggage was lost. Therefore passenger gathered numerous documents showing the damage ie. receipts for the clothes that were in the suitcase. Despite this, airlines strongly refused the compensation.

Read more »

Mismatched game deletion

An Austrian customer bought online in a Polish shop, a video game, which can be started only with special key. That key was sent to him. However, after few days it appeared that he can no longer play.

Read more »

The fake wedding gift

A Polish consumer bought a sculpture offered on the Internet by a Dutch dealer as a work of the Dutch artist from the eighteenth century. He paid for it 9,000 euros, the sculpture was a wedding gift for his son. Art was consumer’s hobby. That is why after the delivery, he noticed that the sculpture has characteristics indicating that someone had forged it.

Read more »

Uwaga – 27 maja ECK będzie nieczynne

Szanowni Państwo,

uprzejmie informujemy, że w związku z Zarządzeniem Szefa Kancelarii Prezesa Rady Ministrów z dnia 11 maja 2016 r Europejskie Centrum Konsumenckie w dniu 27 maja br. będzie zamknięte. Jednocześnie informujemy, że centrum będzie czynne dla interesantów w dniu 4 czerwca br.

Wszelkie zapytania i skargi w dniu 27 maja prosimy kierować pod adres e-mailowy info@konsument.gov.pl bądź przesłać za pomocą formularza skargi dostępnego na stronie ECK.

Read more »

Powietrzny korek

Konsument z Polski podróżował z miasta Chihuahua przez Mexico City i Frankfurt do Krakowa. Lot z Meksyku do Niemiec został opóźniony o godzinę a to spowodowało konsekwencję w postaci spóźnienia się na lot do Krakowa. Ostatecznie konsument dotarł do Polski z ponad pięciogodzinny opóźnieniem.

Read more »

Pigułka wiedzy o ADR dla przedsiębiorców

Europejskie Centrum Konsumenckie serdecznie zaprasza na spotkanie w ramach cyklu seminariów organizowanych przez Enterprise Europe Network (EEN) przy PARP „Europejskie Przedsiębiorstwo” poświęcone tematyce ADR, pt.: „Jak szybciej, taniej i skuteczniej rozwiązywać spory pomiędzy konsumentami a przedsiębiorcami?”, które odbędzie się 23 listopada br.

Read more »

Zobowiązania e-randkowiczów

„W miłości i na wojnie wszystkie chwyty dozwolone” – taką zasadę wyznają niektóre internetowe portale matrymonialne. W dniu św. Walentego centra Sieci ECC-Net przypominają, jak mądrze poszukiwać drugiej połówki, unikając wojennej ścieżki z serwisami randkowymi.

Read more »

ECC Poland will be closed on 1-3 May

We would like to inform that on 1st and 3rd of May in Poland there are national holidays and in connection with the  order of the Head of Chancellery of the Prime Minister from March 29th, the European Consumer Center in Poland also will be closed on  May 2nd. At the same time we inform that the center will be open on May 13th (Saturday).

Read more »
Skip to content