The EU is within your grasp!
The Commission has set up a series of services in partnership with various actors throughout the European Union to inform
The Commission has set up a series of services in partnership with various actors throughout the European Union to inform
Europejskie Centrum Konsumenckie serdecznie zaprasza 16 lutego 2011 r. (środa) o godz. 12.00 na wykład otwarty z cyklu „Prawa Konsumenta
Zakupy w Internecie są szybkie, wygodne i bezpieczne ale… zdarzają się pułapki. W studiu Radia PIN podpowiadaliśmy, jak sprawdzić wiarygodność sprzedawcy i nie dać się złapać w sieć internetowych naciągaczy.
The European Commission announced a package of measures to ensure that air passengers have new and better rights to information, care and re-routing when they are stranded at the airport. At the same time there will be better complaint procedures and enforcement measures so passengers can actually obtain the rights to which they are entitled.
The main problem for passengers currently is that, while they have very strong passenger rights defined under EU law, they can have difficulty claiming them and feel frustrated when air carriers do not appear to apply them. This applies to their rights defined under Regulation 261/2004, but also to their rights with regard to lost, damaged or delayed baggage as defined in the Montreal Convention and in Regulation 2027/972.
Jakie prawa ma pasażer, gdy lot będzie opóźniony a przewoźnik zagubi bagaż? Kiedy linie lotnicze wypłacą odszkodowanie za odwołany lot? Na te i wiele innych pytań odpowiadają dziś eksperci z Europejskich Centrów Konsumenckich w ramach wspólnej akcji „Dzień Pasażera”, która odbywa się jednocześnie na 27 lotniskach w 23 krajach Europy. Akcja trwa także w Polsce – pasażerowie mogą uzyskać bezpłatne porady na warszawskim Lotnisku Chopina i w porcie lotniczym Kraków-Balice.
Komisja Europejska proponuje fakultatywne wspólne europejskie przepisy dotyczące sprzedaży w Unii Europejskiej, by pobudzić wymianę handlową i zwiększyć możliwości wyboru dla konsumentów.
Kupiłeś wadliwy aparat fotograficzny za granicą i nie masz kontaktu z przedsiębiorcą? – sprawdź, jakie masz prawa i kto ci
a sprzedawca prosi o wpłatę na prywatne konto w nigeryjskim banku
Europejskie Centrum Konsumenckie serdecznie zaprasza 18 stycznia 2012 r. (środa) o godz. 12.00 na wykład otwarty z cyklu „Prawa Konsumenta w Unii Europejskiej”.
Już w najbliższą środę, 14 marca 2012, o godzinie 12.00 w Centrum Informacji Europejskiej w Warszawie odbędzie się kolejny z cyklu wykładów otwartych, poświęconych prawom konsumenta w UE.
Czy 28. system prawny zapewni tańszy i łatwiejszy dostęp do wspólnego rynku dla konsumentów i przedsiębiorców? Na ten temat będą dyskutować uczestnicy seminarium organizowanego przez Przedstawicielstwo Komisji Europejskiej w Polsce. Partnerami wydarzenia są PKPP Lewiatan i Europejskie Centrum Konsumenckie.
Coraz częściej docierają do nas informacje o upadku kolejnych biur podróży, o turystach, którzy utknęli na lotnisku zamiast wypoczywać na plaży, czy o podróżnych, którym nie udało się nawet wsiąść do samolotu, który miał ich zabrać na wymarzone wakacje.
Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
Niezbędne ciasteczka powinny być zawsze włączone, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje dotyczące ustawień ciasteczek.
Jeśli wyłączysz to ciasteczko, nie będziemy mogli zapisać twoich preferencji. Oznacza to, że za każdym razem, gdy odwiedzasz tę stronę, musisz ponownie włączyć lub wyłączyć ciasteczka.