List of all articles

Marynarz na morzu bez bagażu

Konsument – marynarz pracujący dla międzynarodowych firm spedycyjnych, aby dotrzeć na statek, na którym miał spędzić następne pół roku, podróżował niemieckimi liniami lotniczymi. Przewoźnik zagubił jego bagaż. Było w nim wiele nowych rzeczy, zapasy na kolejne pół roku przebywania na otwartym morzu. Konsument wsiadł na statek bez niego. Po około 2 miesiącach okazało się, że bagaż już się nie odnajdzie.

Read more »

Pasażerowie z Polski coraz częściej egzekwują swoje prawa

Liczba osób podróżujących droga lotniczą stale wzrasta, dlatego problemy pasażerów stanowią największą grupę spraw adresowanych do sieci Europejskich Centrów Konsumenckich (ECC-Net) – tylko w 2015 roku przyjęto ponad 7 tys. skarg. Polskie centrum znajduje się w ścisłej czołówce.

Read more »

Changes in roaming charges in the EU

From April 30th, surcharges for phone calls and data usage when you’re in another EU country are capped even further, while from 15 June 2017 using your mobile phone abroad should cost the same as doing so at home.

Read more »

ECC-Net pomoże gościom Światowych Dni Młodzieży

Podczas Światowych Dni Młodzieży pielgrzymi z krajów UE, Norwegii i Islandii, którzy napotkają w Polsce na zakupowe problemy mogą się kontaktować bezpośrednio z Europejskim Centrum Konsumenckim (ECK). Europejskie Centrum Konsumenckie w Polsce należy do ECC-Net, sieci 30. centrów, które informują konsumentów o ich prawach w Unii Europejskiej, bezpłatnie udzielają porad i pomocy w polubownym rozwiązywaniu sporów transgranicznych.

Read more »

Snowboard on the snowmobile

A Polish consumer was spending winter holidays in the Czech ski resort. Due to damage of ski lift, the entrepreneur had provided its customers with alternative transport – snowmobile. The consumer was a passenger of snowmobile as well as his equipment – snowboard, which was packed to the rear of the vehicle. Unfortunately, the snowboard was placed carelessly near the exhaust pipe.

Read more »

“Storm of customers”

A Polish seller was trying to expend his business so created Czech version of his online store. A Czech consumer purchased from him few dresses. Unfortunately they did not meet her expectations. Therefore, she decided to withdrew from the contract and send them back. But the dresses have returned to her. The Consumer tried to contact the online shop but then it turned out that its website was suspended.

Read more »

Jak uniknąć drogi przez mękę?

Rezerwacja auta przez internet może być łatwa i niedroga. Konsumenci jednak często są zmuszani do uiszczania dodatkowych opłat, podczas odbioru samochodu z wypożyczalni lub dokonując jego zwrotu. Europejskie Centrum Konsumenckie zwraca uwagę na sztuczki samochodowych naciągaczy.

Read more »

„Niezapomniane” reklamacje

Sezon urlopowy dobiegł końca, niestety nie wszyscy będą go mile wspominać. Jak wynika z danych Europejskiego Centrum Konsumenckiego w okresie od czerwca do września 2017 r., do ECK Polska wpłynęło o 15 % więcej skarg na usługi wakacyjne niż w roku ubiegłym. Największy wzrost odnotowano wśród dokonujących rezerwacji hotelowych.

Read more »

Kredyt konsumencki – nowa Dyrektywa UE

Minęło ponad dwadzieścia lat od wejścia w życie pierwszej Dyrektywy dotyczącej kredytów konsumenckich w 1987 roku (87/102/EEC). W świetle szybkiego i nieustannego rozwoju produktów finansowych i trwałej fragmentacji unijnego rynku, potrzebna jest nowa europejska inicjatywa. Uznano również, że potrzebne są działania mające na celu zachęcanie konsumentów by korzystali z kredytów poza granicami swoich krajów.

Read more »

Energia, usługi bankowe i transport miejski nie spełniają oczekiwań konsumentów

Trzy obszary usług mających największe znaczenie dla konsumentów – energia, bankowość i transport (pociągi, autobusy i tramwaje) – sprawiają im też najwięcej problemów. Takie wnioski płyną z ostatniego sprawozdania UE opublikowanego wczoraj przez Komisję Europejską. W drugim corocznym sprawozdaniu UE z wyników dla rynków konsumenckich przeanalizowanych zostało 20 sektorów towarów i usług (m.in. żywności, ubrań, obuwia, energii, usług finansowych i telekomunikacyjnych) pod względem 5 kluczowych wskaźników konsumenckich – cen, możliwości zmiany usługodawcy, satysfakcji, skarg i bezpieczeństwa. Celem sprawozdania jest określenie, na których rynkach ryzyko niespełnienia oczekiwań konsumentów jest największe. Sytuacja konsumentów na detalicznym rynku energii elektrycznej będzie przedmiotem głębokiej analizy rynku, którą Komisja przeprowadzi w 2009 r.

Read more »
Skip to content