List of all articles

Fake perfume

Polish consumer has purchased via the internet bottle of branded perfume from a company registered in Estonia. Her order was realized and after a few days she received perfume. Unfortunately, it turned out that the product was an imitation of well-known brand.

Read more »

Konferencja – ADRy w Polsce

28 maja 2014 r. (środa) w siedzibie UOKiK odbędzie się debata „Polubowne rozstrzyganie sporów konsumenckich – stan obecny”. W spotkaniu wezmą udział przedstawiciele ECK.

Trwają prace nad wdrożeniem do polskiego porządku prawnego dyrektywy w sprawie alternatywnych metod rozstrzygania sporów konsumenckich (ADR). UOKiK jest odpowiedzialny za przygotowanie założeń do projektu ustawy implementującej nowe regulacje oraz przeprowadzenie konsultacji społecznych w tym zakresie.

Read more »

A thief in the hotel

A consumer was spending dream vacation with his family in Tenerife. Unfortunately, during their stay at the hotel, somebody broke into the hotel room and has stolen items worth about 3,000 euros (mobile phones, camera, laptop, tablet, branded sunglasses).

Read more »

Changes in the consumer law

On December 25, 2014. enters into force the Act on Consumer Rights, which introduces to the Polish legal system Directive 2011/83/EC and revises implementation of Directive 1999/44/EC. There is little time to become familiar with the new regulations therefore the ECC-Net has developed a Checklist for Consumers and Checklist for Traders as well as QUIZ, which draws attention to the essential issues of e-commerce: 10 questions to the owners of online shops and 10 questions to their customers.

Read more »

Slovak consumer – polish manual

Slovakian consumer bought camera in polish online shop. Along with the device, the seller sent manual in polish. The consumer – according to Slovak consumer law – demanded to be provided with the document in his own language. Polish trader directed his client to website of the producer, where was placed the manual in  electronic version. The document contained approximately 200 pages, so printing it would be additional expense for the consumer. In this situation the client of polish shop made a complaint to ECC-Net.

Read more »

Zakup samochodu za granicą: Podziel się swoim doświadczeniem z ECC-Net!

W 2015 r. Sieć Europejskich Centrów Konsumenckich (ECC-Net) szczególną uwagę poświęci transgranicznym zakupom samochodów na terenie Unii Europejskiej, Islandii oraz Norwegii. Jeżeli napotkali Państwo jakiekolwiek problemy w tym zakresie, prosimy o podzielenie się swoim doświadczeniem.

Prosimy o odpowiedź na pytania zamieszczone w bardzo krótkim kwestionariuszu: TUTAJ

Read more »

Dwie wersje regulaminu – jeden przewoźnik

Konsumentka z Włoch zakupiła bilety lotnicze od polskiego przewoźnika w taryfie Flex. Zgodnie z informacjami w regulaminie taryfa ta umożliwiała zwrot pełnej kwoty za bilet w przypadku rezygnacji z lotu. Konsumentka planowała lecieć z Warszawy do Mediolanu i z powrotem. Z przyczyn osobistych musiała odwołać lot powrotny, o czym poinformowała przewoźnika. Przewoźnik zwrócił jej pieniądze za bilet, ale tylko w niewielkim procencie.

Read more »

Timeshare i długoterminowe produkty wakacyjne – nowy raport ECC-Net

Timeshare, kluby wakacyjne, kredyty rekreacyjne i wyjazdy sponsorowane to tylko niektóre z ofert można spotkać, gdy planuje się wakacje lub odpoczywając już w letnim czy zimowym kurorcie. Tajniki tych długoterminowych zobowiązań mogą być trudne do zrozumienia i prowadzić do podejmowania decyzji, których konsumenci będą żałować. Nowy raport i zestawienie porad dla konsumentów opracowane przez Europejskie Centra Konsumenckie (ECC-Net) mogą pomóc w labiryncie timeshare.

Read more »

Niewłaściwe dzieci

Cypryjski konsument przebywał w Polsce na wakacjach wraz ze swoją rodziną. Konsument wykupił dla dwójki swoich dzieci wycieczkę z Krakowa do Oświęcimia. Wycieczka została zaplanowana na ostatnie dni pobytu rodziny w Polsce. Dzieci konsumenta oczekiwały na autobus wycieczkowy w omówionym miejscu, ale on nigdy się tam nie pojawił.

Read more »

Consumer Champion – wsparcie dla organizacji konsumenckich

Komisja Europejska realizuje program szkoleń oraz współpracy instytucji konsumenckich – Consumer Champion. W celu zapewnienia jak najlepszej jakość usług uczestniczy w nim ECK Polska. Program ma na celu wymianę doświadczeń osób zajmujących się tematyką konsumencką, a także zwiększenie kompetencji organizacji konsumenckich poprzez edukowanie specjalistów.

Read more »
Skip to content