List of all articles

First, document the damage…

A Belgian consumer – passenger of polish airlines was flying from Minsk to Brussels through Warsaw. Her luggage was lost. Therefore passenger gathered numerous documents showing the damage ie. receipts for the clothes that were in the suitcase. Despite this, airlines strongly refused the compensation.

Read more »

Mismatched game deletion

An Austrian customer bought online in a Polish shop, a video game, which can be started only with special key. That key was sent to him. However, after few days it appeared that he can no longer play.

Read more »

The fake wedding gift

A Polish consumer bought a sculpture offered on the Internet by a Dutch dealer as a work of the Dutch artist from the eighteenth century. He paid for it 9,000 euros, the sculpture was a wedding gift for his son. Art was consumer’s hobby. That is why after the delivery, he noticed that the sculpture has characteristics indicating that someone had forged it.

Read more »

Uwaga – 27 maja ECK będzie nieczynne

Szanowni Państwo,

uprzejmie informujemy, że w związku z Zarządzeniem Szefa Kancelarii Prezesa Rady Ministrów z dnia 11 maja 2016 r Europejskie Centrum Konsumenckie w dniu 27 maja br. będzie zamknięte. Jednocześnie informujemy, że centrum będzie czynne dla interesantów w dniu 4 czerwca br.

Wszelkie zapytania i skargi w dniu 27 maja prosimy kierować pod adres e-mailowy info@konsument.gov.pl bądź przesłać za pomocą formularza skargi dostępnego na stronie ECK.

Read more »

Powietrzny korek

Konsument z Polski podróżował z miasta Chihuahua przez Mexico City i Frankfurt do Krakowa. Lot z Meksyku do Niemiec został opóźniony o godzinę a to spowodowało konsekwencję w postaci spóźnienia się na lot do Krakowa. Ostatecznie konsument dotarł do Polski z ponad pięciogodzinny opóźnieniem.

Read more »

Pigułka wiedzy o ADR dla przedsiębiorców

Europejskie Centrum Konsumenckie serdecznie zaprasza na spotkanie w ramach cyklu seminariów organizowanych przez Enterprise Europe Network (EEN) przy PARP „Europejskie Przedsiębiorstwo” poświęcone tematyce ADR, pt.: „Jak szybciej, taniej i skuteczniej rozwiązywać spory pomiędzy konsumentami a przedsiębiorcami?”, które odbędzie się 23 listopada br.

Read more »

Zobowiązania e-randkowiczów

„W miłości i na wojnie wszystkie chwyty dozwolone” – taką zasadę wyznają niektóre internetowe portale matrymonialne. W dniu św. Walentego centra Sieci ECC-Net przypominają, jak mądrze poszukiwać drugiej połówki, unikając wojennej ścieżki z serwisami randkowymi.

Read more »

ECC Poland will be closed on 1-3 May

We would like to inform that on 1st and 3rd of May in Poland there are national holidays and in connection with the  order of the Head of Chancellery of the Prime Minister from March 29th, the European Consumer Center in Poland also will be closed on  May 2nd. At the same time we inform that the center will be open on May 13th (Saturday).

Read more »

Z głową „nie” w chmurach – prawa pasażerów

Autokarem do Czech, Słowacji, a nawet Francji. Pociągiem na Węgry, statkiem do Skandynawii. Transgraniczne podróże po Europie nie kończą się na pokładach samolotów. Dlatego Europejskie Centrum Konsumenckie przypomina miłośnikom lądowych i morskich wyjazdów o ich prawach.

Read more »

Zwrot za chorobę zakaźną

Polska konsumentka miała wykupiony lot z Krakowa do Bristolu irlandzkimi liniami lotniczymi. Kilka dni przed wylotem zachorowała na zakaźna chorobę, która uniemożliwiła jej skorzystanie z przewozu. Konsumentka uznała, że jej problemy zdrowotne stanowiły nadzwyczajną okoliczność. Postanowiła odwołać się do regulaminu przewoźnika, z którego wynikało, że w przypadku poważnej choroby pasażera, linia lotnicza może dokonać zwrotu “według uznania”.

Read more »
Skip to content