Poprzez stronę internetową polski konsument zawarł umowę na wyjazd zorganizowany z niemieckim organizatorem turystycznym.

W trakcie wycieczki konsument miał być zakwaterowany w pięciogwiazdkowym hotelu z bezpośrednim dostępem do plaży i basenem, lecz zakwaterowano go hotelu o gorszym standardzie.

Dodatkowo, w wyniku odwołania lotu, wycieczka uległa skróceniu o prawie dwie doby.

Przedsiębiorca nie udzielił konsumentowi pomocy ani na lotnisku, ani nie odpowiadał na skargi konsumenta, który domagał się odszkodowania za nieudany urlop w wysokości 25 proc. ceny wycieczki.

W efekcie interwencji Sieci Europejskich Centrów Konsumenckich, konsument otrzymał odszkodowanie w wysokości 1200 EUR.

Zobacz też:

Jak wycenić wysokość odszkodowania za nieudany urlop?

Przegląd prywatności
Europejskie Centrum Konsumenckie

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.

Ściśle niezbędne ciasteczka

Niezbędne ciasteczka powinny być zawsze włączone, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje dotyczące ustawień ciasteczek.

Jeśli wyłączysz to ciasteczko, nie będziemy mogli zapisać twoich preferencji. Oznacza to, że za każdym razem, gdy odwiedzasz tę stronę, musisz ponownie włączyć lub wyłączyć ciasteczka.