According to the EC there is a need for new solutions that will help consumers to make online purchases with equal ease and confidence across the European Union. The first step is to implement – Online Dispute Resolution (ODR) mechanism.

Neven Mimica, European Commissioner for Consumer Policy welcomed the Scoreboard and said „There has been progress notably in the spread of e-commerce but improvements are needed in other areas. The Scoreboard shows us where we should focus our efforts. It is our window on the market. Its outcome will be reflected in my future actions such as setting up the online-dispute resolution platform or better enforcing rules against unfair commercial practices.”

The 2013 Consumer Conditions Scoreboard:
http://ec.europa.eu/consumers/consumer_research/editions/cms9_en.htm

Przegląd prywatności
Europejskie Centrum Konsumenckie

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.

Ściśle niezbędne ciasteczka

Niezbędne ciasteczka powinny być zawsze włączone, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje dotyczące ustawień ciasteczek.

Jeśli wyłączysz to ciasteczko, nie będziemy mogli zapisać twoich preferencji. Oznacza to, że za każdym razem, gdy odwiedzasz tę stronę, musisz ponownie włączyć lub wyłączyć ciasteczka.