25 grudnia wchodzi w życie ustawa o prawach konsumenta. Zmienią się reguły dotyczące sprzedaży przez Internet, na pokazach, prezentacjach, a także w sklepach tradycyjnych. Portal opisuje stan prawny od 25 grudnia, ze szczególnym uwzględnieniem praw konsumentów i obowiązków sprzedawców, za każdym razem przytaczając podstawę prawną. Przedsiębiorcy korzystając z prostych przykładów, mogą łatwo i szybko zapoznać się np. ze zmianami w procedurze reklamacyjnej, dowiedzieć się, czy wszystkie produkty są objęte rękojmią. Przykładowo: jeżeli towar się zepsuje, konsument będzie mógł dochodzić swoich praw w ramach tej ochrony, wybierając między: wymianą, naprawą, obniżeniem ceny i  – gdy wada jest istotna – odstąpieniem od umowy, czyli zwrotem pieniędzy. Jeżeli przedsiębiorca nie zgodzi się z tym wyborem, będzie mógł zaproponować inne rozwiązanie. Jednak, gdy rzecz ponownie się zepsuje lub sprzedawca nie wywiąże się ze swoich obowiązków i nie usunie wady, klient ma prawo żądać obniżenia ceny lub zwrotu pieniędzy i jego roszczenie musi być spełnione.

Ustawa o prawach konsumenta wdraża do polskiego porządku przepisy dyrektywy w sprawie praw konsumentów i reimplementuje dyrektywę 1999/44/WE w sprawie niektórych aspektów sprzedaży towarów konsumpcyjnych. Dzięki ujednoliceniu przepisów w całej UE przedsiębiorcom będzie łatwiej działać na rynkach zagranicznych.

Dodatkowo, najważniejsze zasady zawierania umów z konsumentami opisują najnowsze publikacje UOKiK – Przepisy konsumenckie dla przedsiębiorców oraz Vademecum konsumenta – a także ulotki: Zakupy przez Internet i Jak kupować?

25 grudnia wchodzi w życie ustawa o prawach konsumenta. Zmienią się reguły dotyczące sprzedaży przez Internet, na pokazach, prezentacjach, a także w sklepach tradycyjnych. Portal opisuje stan prawny od 25 grudnia, ze szczególnym uwzględnieniem praw konsumentów i obowiązków sprzedawców, za każdym razem przytaczając podstawę prawną. Przedsiębiorcy korzystając z prostych przykładów, mogą łatwo i szybko zapoznać się np. ze zmianami w procedurze reklamacyjnej, dowiedzieć się, czy wszystkie produkty są objęte rękojmią. Przykładowo: jeżeli towar się zepsuje, konsument będzie mógł dochodzić swoich praw w ramach tej ochrony, wybierając między: wymianą, naprawą, obniżeniem ceny i  – gdy wada jest istotna – odstąpieniem od umowy, czyli zwrotem pieniędzy. Jeżeli przedsiębiorca nie zgodzi się z tym wyborem, będzie mógł zaproponować inne rozwiązanie. Jednak, gdy rzecz ponownie się zepsuje lub sprzedawca nie wywiąże się ze swoich obowiązków i nie usunie wady, klient ma prawo żądać obniżenia ceny lub zwrotu pieniędzy i jego roszczenie musi być spełnione.

Ustawa o prawach konsumenta wdraża do polskiego porządku przepisy dyrektywy w sprawie praw konsumentów i reimplementuje dyrektywę 1999/44/WE w sprawie niektórych aspektów sprzedaży towarów konsumpcyjnych. Dzięki ujednoliceniu przepisów w całej UE przedsiębiorcom będzie łatwiej działać na rynkach zagranicznych.

Dodatkowo, najważniejsze zasady zawierania umów z konsumentami opisują najnowsze publikacje UOKiK – Przepisy konsumenckie dla przedsiębiorców oraz Vademecum konsumenta – a także ulotki: Zakupy przez Internet i Jak kupować?

Przegląd prywatności
Europejskie Centrum Konsumenckie

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.

Ściśle niezbędne ciasteczka

Niezbędne ciasteczka powinny być zawsze włączone, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje dotyczące ustawień ciasteczek.

Jeśli wyłączysz to ciasteczko, nie będziemy mogli zapisać twoich preferencji. Oznacza to, że za każdym razem, gdy odwiedzasz tę stronę, musisz ponownie włączyć lub wyłączyć ciasteczka.