Po rozpakowaniu prezentów, może okazać się, że niektóre z nich nie przypadły nam do gustu. Jest kilka wyjść z tej sytuacji. Europejskie Centrum Konsumenckie i UOKiK podpowiadają, co można zwrócić Mikołajowi.

Prezenty kupione przez internet

 Prezent kupiony w sklepie stacjonarnym

Wadliwy prezent

Prezentowy FAQ

Internetowy Mikołaj nie zawsze daje nam możliwość odesłania prezentu. Sprawdź prezentowy FAQ UOKiK i ECK.

Czy Mikołaj przyjmie zwrot książki, która mnie nie interesuje? Wiem, że była kupiona przez internet.

Książkę w wersji papierowej możemy zwrócić sprzedawcy, inaczej jest w przypadku e-booka. Jeżeli został pobrany – nie podlega zwrotowi.

Dostałam od Mikołaja bilety lotnicze do Paryża, termin mi jednak nie odpowiada. Czy mogę je zwrócić?

 Sprawdź, w jakiej taryfie został kupiony bilet. Być może Mikołaj wybrał taryfę umożliwiającą bezpłatną anulację lub zmianę terminu. W innym wypadku, rezygnacja lub zmiana daty, może się wiązać z kosztami.

Kupiłam mężowi w prezencie spodnie, założył je tylko raz na spotkanie rodzinne i doszedł do wniosku, że są za ciasne. Po ich odesłaniu, sprzedawca nie zwrócił mi pełnej kwoty. Dlaczego?

 Produkty kupione przez internet możemy przymierzyć – tak jak w sklepie! Jeżeli konsument obniży ich wartość, a następnie odstąpi od umowy, sprzedawca może zmniejszyć wysokość zwrotu.

Mikołaj podarował mi płytę zespołu, który nie należy do moich ulubionych. Przez przypadek zerwałam folię. Czy mimo to, mogę ją zwrócić?

Zapieczętowane nagrania audiowizualne po otwarciu nie podlegają zwrotowi – nawet jeżeli zostały kupione online.

Sylwestrowy poradnik!

Przed nami czas zabawy – dla niektórych może okazać się jednak nieudany. Co zrobić, gdy fryzjer i makijażystka zawiodą, zabawa sylwestrowa nie zostanie zorganizowana zgodnie z ofertą, gdy nasz wyjazd nie dojdzie do skutku, a lot się opóźni? Odpowiedzi na powyższe pytania znajdują się na Twitterze UOKiK: https://twitter.com/UOKiKgovPL.

Pomoc i porady

W przypadku zakupów dokonanych u sprzedawcy z siedzibą w innym kraju UE, Norwegii, Islandii lub Wielkiej Brytanii, po pomoc możesz się zwrócić do ECK Polska, działającego przy UOKiK: https://konsument.gov.pl/skarga-do-eck/