Aktualności

#NaUrlopie – wakacyjne rady w środy!

  • Europejskie Centrum Konsumenckie i Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów w ramach wspólnej akcji #NaUrlopie – radzą, jak sprostać wakacyjnym problemom w podróży!
  • Do końca lipca – w każdą środę w mediach społecznościowych ECK i UOKIK będą pojawiać się porady urlopowe dla konsumentów!

Dowiesz się z nich m.in. że:

  • Zastrzeżenia, co do jakości hotelu należy zgłosić od razu na miejscu – zbierz dowody – zrób zdjęcia lub nagraj filmy. Złóż pisemną reklamację – do menedżera lub właściciela!
  •  „Ostatni dostępny pokój w tej cenie” na jednym portalu nie musi oznaczać, że inny pośrednik w swojej ofercie nie posiada podobnych pokoi, w równie atrakcyjnych cenach.
  • W przypadku opóźnienia lotu o więcej niż 2 godziny linia lotnicza powinna Ci zapewnić posiłek i wodę.
  • Uszkodzenie lub opóźnienie bagażu musisz zgłosić na lotnisku i zachować raport PIR – w innym wypadku przewoźnik może odrzucić Twoją reklamację.
  • Należy dokładnie obejrzeć wynajmowany samochód, również wewnątrz – wszelkie usterki wpisz do protokołu odbioru i poproś pracownika wypożyczalni o podpis.
  • Jeżeli biuro podróży podniesie cenę wycieczkę o więcej niż 8 proc. w stosunku do ceny początkowej – możesz odstąpić od umowy i zażądać zwrotu zaliczki.
  • Podróżując ze zwierzęciem domowym – musisz sprawdzić restrykcje wjazdowe do danego kraju i upewnić się, czy Twój pupil nie podlega kwarantannie.

Obserwuj nas w mediach społecznościowych i dowiedz się więcej już dzisiaj!  

Pomoc w rozwiązaniu sporu

Problem z polskim przedsiębiorcą:

Problem z przedsiębiorcą z innego kraju UE, Norwegii, Islandii lub Wielkiej Brytanii:

· 15 czerwca 2022 · 09:35