Na początku grudnia 2009, na zlecenie Ministerstwa Gospodarki (Departamentu Gospodarki Elektronicznej) Federacja Konsumentów przeprowadziła badanie e-sklepów w Polsce. Monitoring miał na celu zbadanie stopnia przestrzegania podstawowych uregulowań prawnych obowiązujących przedsiębiorców w e-handlu i obejmował następujące zakresy tematyczne: informacje o przedsiębiorcy i komunikacja z klientem, informacje o warunkach transakcji, polityka reklamacji i zwrotów, bezpieczeństwo strony, ochrona prywatności. Wyniki raportu pokazały, że ani jeden z grupy reprezentacyjnej 200 losowo wybranych e-sklepów nie spełniał warunków „ideału”. Według autorów raportu przyczyna takiej sytuacji jest kryzys „który potrafi obniżać standardy”. Ponadto zauważono „niedostatek wiedzy, mylenie pojęć (reklamacja = rękojmia), brak dookreśloności wielu postanowień”.

Więcej i informacji na temat „Raportu z wyników monitoringu sklepów internetowych” – Ministerstwo Gospodarki oraz Federacja Konsumentów.

W tym samym czasie został opublikowany Raport e-Handel Polska 2009, który jest wynikiem badań ankietowych przeprowadzonych w polskich sklepach internetowych. Autorzy przebadali rynek pod kątem: stosowanych technik marketingowych, sposobów płatności, poziomu bezpieczeństwa, logistyki oraz oczekiwań klientów. Według danych zebranych w Raporcie e-Handel Polska 2009 w naszym kraju obecnie funkcjonuje 7,5 tys. sklepów internetowych, a liczba dokonanych w nich zamówień w ciągu roku wynosi blisko 40 mln. Ponadto wartość e-handlu w Polsce została oszacowana na 13 mld złotych (sprzedaż sklepów internetowych oraz na platformach aukcyjnych). Jednocześnie stwierdzono, zarówno spadek obrotów polskiego e-commerce jak również zmniejszenie liczby kupujących on-line. Raport jest dostępny na stronie www.sklepy24.pl. Wydawcą raportu e-Handel 2009 jest spółka Dotcom River, która m.in. prowadzi badania rynkowe i analizy ekonomiczne, a także zarządza serwisem Sklepy24.pl, który prowadzi rejestr aktywnych sklepów internetowych w Polsce i monitoruje wydarzenia z rynku, udostępnia poradniki oraz forum konsumenckie.

Więcej informacji dotyczących Raportu e-Handel Polska 2009 udziela przewodniczący kolegium redakcyjnego raportu, Piotr Jarosz (piotr.jarosz@sklepy24.pl, Dotcom River; tel. +4871 / 788 95 10)

Na początku grudnia 2009, na zlecenie Ministerstwa Gospodarki (Departamentu Gospodarki Elektronicznej) Federacja Konsumentów przeprowadziła badanie e-sklepów w Polsce. Monitoring miał na celu zbadanie stopnia przestrzegania podstawowych uregulowań prawnych obowiązujących przedsiębiorców w e-handlu i obejmował następujące zakresy tematyczne: informacje o przedsiębiorcy i komunikacja z klientem, informacje o warunkach transakcji, polityka reklamacji i zwrotów, bezpieczeństwo strony, ochrona prywatności. Wyniki raportu pokazały, że ani jeden z grupy reprezentacyjnej 200 losowo wybranych e-sklepów nie spełniał warunków „ideału”. Według autorów raportu przyczyna takiej sytuacji jest kryzys „który potrafi obniżać standardy”. Ponadto zauważono „niedostatek wiedzy, mylenie pojęć (reklamacja = rękojmia), brak dookreśloności wielu postanowień”.

Więcej i informacji na temat „Raportu z wyników monitoringu sklepów internetowych” – Ministerstwo Gospodarki oraz Federacja Konsumentów.

W tym samym czasie został opublikowany Raport e-Handel Polska 2009, który jest wynikiem badań ankietowych przeprowadzonych w polskich sklepach internetowych. Autorzy przebadali rynek pod kątem: stosowanych technik marketingowych, sposobów płatności, poziomu bezpieczeństwa, logistyki oraz oczekiwań klientów. Według danych zebranych w Raporcie e-Handel Polska 2009 w naszym kraju obecnie funkcjonuje 7,5 tys. sklepów internetowych, a liczba dokonanych w nich zamówień w ciągu roku wynosi blisko 40 mln. Ponadto wartość e-handlu w Polsce została oszacowana na 13 mld złotych (sprzedaż sklepów internetowych oraz na platformach aukcyjnych). Jednocześnie stwierdzono, zarówno spadek obrotów polskiego e-commerce jak również zmniejszenie liczby kupujących on-line. Raport jest dostępny na stronie www.sklepy24.pl. Wydawcą raportu e-Handel 2009 jest spółka Dotcom River, która m.in. prowadzi badania rynkowe i analizy ekonomiczne, a także zarządza serwisem Sklepy24.pl, który prowadzi rejestr aktywnych sklepów internetowych w Polsce i monitoruje wydarzenia z rynku, udostępnia poradniki oraz forum konsumenckie.

Więcej informacji dotyczących Raportu e-Handel Polska 2009 udziela przewodniczący kolegium redakcyjnego raportu, Piotr Jarosz (piotr.jarosz@sklepy24.pl, Dotcom River; tel. +4871 / 788 95 10)

Skip to content