Komisarz ds. konsumentów, Meglena Kuneva powiedziała: „Konsumenci, aby móc świadomie wybierać produkty, potrzebują jasnych i dokładnych informacji o filtrach przeciwsłonecznych. Musimy dać wyraźny sygnał, że filtr jest tylko jednym ze środków koniecznych dla skutecznej ochrony przed słońcem.” Komisarz ds. zdrowia, Markos Kyprianou, dodał: „Produkty z filtrem przeciwsłonecznym mogą pomóc w ochronie przed rakiem skóry, pod warunkiem, że są stosowane w odpowiedni sposób. Same w sobie nie stanowią jednak wystarczającej ochrony. Należy również unikać zbyt długiego przebywania na słońcu, przebywać w miejscach zacienionych w godzinach największego natężenia promieniowania oraz nosić nakrycia głowy i okulary słoneczne.”

Ulepszone oznakowanie

Kampania Komisji prezentuje zmiany, jakie nastąpią w oznakowaniu produktów z filtrem przeciwsłonecznym w następstwie przyjęcia zaleceń Komisji w sprawie skuteczności produktów ochrony przeciwsłonecznej i odnoszących się do nich oświadczeń wydanych we wrześniu 2006 r. Zgodnie z tymi zaleceniami:

Dane dotyczące sektora produktów z filtrem przeciwsłonecznym

O czym powinni pamiętać konsumenci w sezonie letnim bieżącego roku?

Ulepszony system etykietowania pojawi się na rynku w lecie 2007 r. Równocześnie zaleca się, aby klienci stosowali produkty ochrony przeciwsłonecznej jako tylko jeden z wielu środków ochrony przed słońcem. Oprócz tego należy:

Komisarz ds. konsumentów, Meglena Kuneva powiedziała: „Konsumenci, aby móc świadomie wybierać produkty, potrzebują jasnych i dokładnych informacji o filtrach przeciwsłonecznych. Musimy dać wyraźny sygnał, że filtr jest tylko jednym ze środków koniecznych dla skutecznej ochrony przed słońcem.” Komisarz ds. zdrowia, Markos Kyprianou, dodał: „Produkty z filtrem przeciwsłonecznym mogą pomóc w ochronie przed rakiem skóry, pod warunkiem, że są stosowane w odpowiedni sposób. Same w sobie nie stanowią jednak wystarczającej ochrony. Należy również unikać zbyt długiego przebywania na słońcu, przebywać w miejscach zacienionych w godzinach największego natężenia promieniowania oraz nosić nakrycia głowy i okulary słoneczne.”

Ulepszone oznakowanie

Kampania Komisji prezentuje zmiany, jakie nastąpią w oznakowaniu produktów z filtrem przeciwsłonecznym w następstwie przyjęcia zaleceń Komisji w sprawie skuteczności produktów ochrony przeciwsłonecznej i odnoszących się do nich oświadczeń wydanych we wrześniu 2006 r. Zgodnie z tymi zaleceniami:

Dane dotyczące sektora produktów z filtrem przeciwsłonecznym

O czym powinni pamiętać konsumenci w sezonie letnim bieżącego roku?

Ulepszony system etykietowania pojawi się na rynku w lecie 2007 r. Równocześnie zaleca się, aby klienci stosowali produkty ochrony przeciwsłonecznej jako tylko jeden z wielu środków ochrony przed słońcem. Oprócz tego należy:

Przegląd prywatności
Europejskie Centrum Konsumenckie

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.

Ściśle niezbędne ciasteczka

Niezbędne ciasteczka powinny być zawsze włączone, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje dotyczące ustawień ciasteczek.

Jeśli wyłączysz to ciasteczko, nie będziemy mogli zapisać twoich preferencji. Oznacza to, że za każdym razem, gdy odwiedzasz tę stronę, musisz ponownie włączyć lub wyłączyć ciasteczka.