Aktualności

ECC-Net na pełnych obrotach – rezerwacje we Włoszech

Do tej pory Sieć Europejskich Centrów Konsumenckich (ECC-Net) odnotowała  5100 zapytań od konsumentów związanych z epidemią koronawiurusa.

60 % skarg, które trafiło do Europejskiego Centrum Konsumenckiego w Polsce dotyczy umów zawartych z włoskim przedsiębiorcą bądź usług realizowanych  we Włoszech (najczęściej wyjazdy na narty).

ECK Włochy przekazały informacje dotyczące wprowadzenia w tym kraju specjalnego prawa:

  • konsument ma prawo do zwrotu poniesionych kosztów za rezerwacje hotelu lub otrzymania vouchera (ważny 1 rok od momentu wydania) – przedsiębiorca decyduje jednak, którą opcje wybierze,
  • pieniądze za zakup biletów na usługi rekreacyjne i kulturalne (takie jak dostęp do muzeów) zostają konsumentom zwrócone za pomocą vouchera.

 

Skarg, które wpłynęły do ECC-Net dotyczyły:

  • 2138 (41 %) zapytań – usługi transportowe
    (z czego 2024 zapytań dotyczyła transportu lotniczego),
  • 1236 (24 %) zapytań – wycieczki zorganizowane,
  • 1013 (19 %) zapytań – usługi zakwaterowania,
  • 78 zapytań – wydarzenia kulturalno-sportowe,
  • 25 zapytań – wypożyczalnie samochodów,

Charakter reklamacji:

  • większość zapytań w zakresie transportu lotniczego dotyczyła: rezygnacji z lotu przez pasażera (808 zapytań) oraz odwołania lotu przez linię (533 zapytań),
  • 1832 (35 %) – rozwiązanie umowy oraz odstąpienia od umowy,
  • 798 zapytań – uzyskanie informacji,
  • 186 zapytań – problemy z dostawą (w tym 164 – brak dostawy),
  • 165 zapytań – inne.
· 31 marca 2020 · 14:36