Dane zgromadzone w 2008 r. przez Sklepy24.pl – polski think tank w dziedzinie e-commerce (www.sklepy24.pl) – wskazują, że 48 proc. ankietowanych klientów woli kupować w sklepie internetowym wzbudzającym zaufanie i dającym poczucie bezpieczeństwa transakcji podczas gdy niska cena przyciąga jedynie 31 proc. kupujących. Przypomnijmy, że już w badaniach TNS OBOP/UOKiK z 2007 roku, nieco ponad połowa konsumentów, twierdziła że w przypadku dokonywania zakupów towarów lub usług przez Internet trudniej niż w tradycyjnym sklepie było załatwić sprawy takie jak reklamacje, zwroty, gwarancje (badanie  „Polacy na zakupach w Internecie”, www.uokik.gov.pl).

Podczas środowej konferencji przedstawiono różne koncepcje samoregulacji zwłaszcza dwa trust marki: Certyfikat Stowarzyszenia Konsumentów Polskich oraz  Euro-label firmowany w Polsce przez Instytut Logistyki i Magazynowania. Do najważniejszych tematów omówionych podczas wspólnej debaty należy ponadto zaliczyć także koncepcję punktów kontaktowych dla usługodawców/usługobiorców w e-commerce zaprojektowaną w Polsce przy jednostce PARP/Enterprise Europe Network. Dyskutowano nad praktycznym znaczeniem samoregulacji dla konsumentów i biznesu oraz znaczeniem zastosowania w tym kontekście pozasądowych metod rozwiązywania sporów.

Wśród panelistów i uczestników spotkania znaleźli się przedstawiciele biznesu i organizacji biznesowych (m.in. Stowarzyszenie Marketingu Bezpośredniego, Polskiego Stowarzyszenia Sprzedaży Bezpośredniej, Rada Reklamy, POHiD, Merlin.pl), przedstawiciele organizacji konsumenckich (SKP i Federacji Konsumentów), a także organów administracji publicznej i rzecznicy konsumentów.

Materiały konferencyjne:

Dane zgromadzone w 2008 r. przez Sklepy24.pl – polski think tank w dziedzinie e-commerce (www.sklepy24.pl) – wskazują, że 48 proc. ankietowanych klientów woli kupować w sklepie internetowym wzbudzającym zaufanie i dającym poczucie bezpieczeństwa transakcji podczas gdy niska cena przyciąga jedynie 31 proc. kupujących. Przypomnijmy, że już w badaniach TNS OBOP/UOKiK z 2007 roku, nieco ponad połowa konsumentów, twierdziła że w przypadku dokonywania zakupów towarów lub usług przez Internet trudniej niż w tradycyjnym sklepie było załatwić sprawy takie jak reklamacje, zwroty, gwarancje (badanie  „Polacy na zakupach w Internecie”, www.uokik.gov.pl).

Podczas środowej konferencji przedstawiono różne koncepcje samoregulacji zwłaszcza dwa trust marki: Certyfikat Stowarzyszenia Konsumentów Polskich oraz  Euro-label firmowany w Polsce przez Instytut Logistyki i Magazynowania. Do najważniejszych tematów omówionych podczas wspólnej debaty należy ponadto zaliczyć także koncepcję punktów kontaktowych dla usługodawców/usługobiorców w e-commerce zaprojektowaną w Polsce przy jednostce PARP/Enterprise Europe Network. Dyskutowano nad praktycznym znaczeniem samoregulacji dla konsumentów i biznesu oraz znaczeniem zastosowania w tym kontekście pozasądowych metod rozwiązywania sporów.

Wśród panelistów i uczestników spotkania znaleźli się przedstawiciele biznesu i organizacji biznesowych (m.in. Stowarzyszenie Marketingu Bezpośredniego, Polskiego Stowarzyszenia Sprzedaży Bezpośredniej, Rada Reklamy, POHiD, Merlin.pl), przedstawiciele organizacji konsumenckich (SKP i Federacji Konsumentów), a także organów administracji publicznej i rzecznicy konsumentów.

Materiały konferencyjne:

Przegląd prywatności
Europejskie Centrum Konsumenckie

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.

Ściśle niezbędne ciasteczka

Niezbędne ciasteczka powinny być zawsze włączone, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje dotyczące ustawień ciasteczek.

Jeśli wyłączysz to ciasteczko, nie będziemy mogli zapisać twoich preferencji. Oznacza to, że za każdym razem, gdy odwiedzasz tę stronę, musisz ponownie włączyć lub wyłączyć ciasteczka.