Artykuł archiwalny – może dotyczyć nieaktualnej sytuacji prawnej

Dane zgromadzone w 2008 r. przez Sklepy24.pl – polski think tank w dziedzinie e-commerce (www.sklepy24.pl) – wskazują, że 48 proc. ankietowanych klientów woli kupować w sklepie internetowym wzbudzającym zaufanie i dającym poczucie bezpieczeństwa transakcji podczas gdy niska cena przyciąga jedynie 31 proc. kupujących. Przypomnijmy, że już w badaniach TNS OBOP/UOKiK z 2007 roku, nieco ponad połowa konsumentów, twierdziła że w przypadku dokonywania zakupów towarów lub usług przez Internet trudniej niż w tradycyjnym sklepie było załatwić sprawy takie jak reklamacje, zwroty, gwarancje (badanie  „Polacy na zakupach w Internecie”, www.uokik.gov.pl).

Podczas środowej konferencji przedstawiono różne koncepcje samoregulacji zwłaszcza dwa trust marki: Certyfikat Stowarzyszenia Konsumentów Polskich oraz  Euro-label firmowany w Polsce przez Instytut Logistyki i Magazynowania. Do najważniejszych tematów omówionych podczas wspólnej debaty należy ponadto zaliczyć także koncepcję punktów kontaktowych dla usługodawców/usługobiorców w e-commerce zaprojektowaną w Polsce przy jednostce PARP/Enterprise Europe Network. Dyskutowano nad praktycznym znaczeniem samoregulacji dla konsumentów i biznesu oraz znaczeniem zastosowania w tym kontekście pozasądowych metod rozwiązywania sporów.

Wśród panelistów i uczestników spotkania znaleźli się przedstawiciele biznesu i organizacji biznesowych (m.in. Stowarzyszenie Marketingu Bezpośredniego, Polskiego Stowarzyszenia Sprzedaży Bezpośredniej, Rada Reklamy, POHiD, Merlin.pl), przedstawiciele organizacji konsumenckich (SKP i Federacji Konsumentów), a także organów administracji publicznej i rzecznicy konsumentów.

Materiały konferencyjne:

Artykuł archiwalny – może dotyczyć nieaktualnej sytuacji prawnej

Dane zgromadzone w 2008 r. przez Sklepy24.pl – polski think tank w dziedzinie e-commerce (www.sklepy24.pl) – wskazują, że 48 proc. ankietowanych klientów woli kupować w sklepie internetowym wzbudzającym zaufanie i dającym poczucie bezpieczeństwa transakcji podczas gdy niska cena przyciąga jedynie 31 proc. kupujących. Przypomnijmy, że już w badaniach TNS OBOP/UOKiK z 2007 roku, nieco ponad połowa konsumentów, twierdziła że w przypadku dokonywania zakupów towarów lub usług przez Internet trudniej niż w tradycyjnym sklepie było załatwić sprawy takie jak reklamacje, zwroty, gwarancje (badanie  „Polacy na zakupach w Internecie”, www.uokik.gov.pl).

Podczas środowej konferencji przedstawiono różne koncepcje samoregulacji zwłaszcza dwa trust marki: Certyfikat Stowarzyszenia Konsumentów Polskich oraz  Euro-label firmowany w Polsce przez Instytut Logistyki i Magazynowania. Do najważniejszych tematów omówionych podczas wspólnej debaty należy ponadto zaliczyć także koncepcję punktów kontaktowych dla usługodawców/usługobiorców w e-commerce zaprojektowaną w Polsce przy jednostce PARP/Enterprise Europe Network. Dyskutowano nad praktycznym znaczeniem samoregulacji dla konsumentów i biznesu oraz znaczeniem zastosowania w tym kontekście pozasądowych metod rozwiązywania sporów.

Wśród panelistów i uczestników spotkania znaleźli się przedstawiciele biznesu i organizacji biznesowych (m.in. Stowarzyszenie Marketingu Bezpośredniego, Polskiego Stowarzyszenia Sprzedaży Bezpośredniej, Rada Reklamy, POHiD, Merlin.pl), przedstawiciele organizacji konsumenckich (SKP i Federacji Konsumentów), a także organów administracji publicznej i rzecznicy konsumentów.

Materiały konferencyjne:

Przegląd prywatności
Europejskie Centrum Konsumenckie

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.

Ściśle niezbędne ciasteczka

Niezbędne ciasteczka powinny być zawsze włączone, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje dotyczące ustawień ciasteczek.