Popularne internetowe strony rezerwacyjne działają jako rodzaj pośrednika między konsumentami, a dostawcami usług (np. linie lotnicze, hotele) oraz ułatwiają wyszukanie odpowiedniej oferty. Jednakże, umowa jest zawierana bezpośrednio pomiędzy dostawcą usług oraz konsumentem, pośrednik nie jest jej stroną. Oznacza to, że w razie problemów z dokonaniem rezerwacji, czy realizacją zamówienia usługobiorca zazwyczaj powinien skontaktować się bezpośrednio z usługodawcą.

Taki stan rzeczy może powodować dezorientacje konsumentów. Poniżej ECK Polska przedstawia kilka przydatnych wskazówek dla tych, którzy korzystają z usług internetowych pośredników.

Przegląd prywatności
Europejskie Centrum Konsumenckie

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.

Ściśle niezbędne ciasteczka

Niezbędne ciasteczka powinny być zawsze włączone, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje dotyczące ustawień ciasteczek.

Jeśli wyłączysz to ciasteczko, nie będziemy mogli zapisać twoich preferencji. Oznacza to, że za każdym razem, gdy odwiedzasz tę stronę, musisz ponownie włączyć lub wyłączyć ciasteczka.