Jak można dochodzić zwrotu pieniędzy za niewykorzystane bilety?

(informacja z profilu przewoźnika w serwisie Twitter):

Spanair finalizuje porozumienie z IATA (Międzynarodowe Zrzeszenie Przewoźników Lotniczych) mające na celu ułatwienie zwrotu pieniędzy pasażerom, którzy wykupili bilety liniami Spanair, ale nie zdążyli ich zrealizować. Umowa pozwoli biurom podróży na dokonanie zwrotu pełnej ceny biletów klientom, którzy za ich pośrednictwem dokonywali zakupu i płacili gotówką lub przelewem bankowym.

Pozostali pasażerowie, którzy za zakupione bilety płacili kartą kredytową zarówno poprzez stronę www.spanair.com jak również za pośrednictwem agentów turystycznych, powinni się wystąpić o zwrot pieniędzy do banku, który w imieniu klienta zwróci się do wystawcy karty o obciążenie zwrotne – tzw. chargeback.

W najbliższych dniach firma Spanair poinformuje współpracujące z nimi biura podróży i agentów turystycznych, jakie są szczegółowe procedury postępowania.

We wszystkich sprawach związanych z dochodzeniem rekompensat należy kontaktować się z:

– biurami Spanair,
– punktami informacyjnymi AENA, rozmieszczonymi na lotniskach na terenie Hiszpanii,
– oddziałami Airport Tourism w Hiszpanii.

Poradami i wsparciem w dochodzeniu roszczeń od hiszpańskiego przewoźnika służy także Sieć Europejskich Centrów Konsumenckich. Zapraszamy do kontaktu pod numerem: 22 55 60 118 lub e-mailem: info@konsument.gov.pl.

Alternatywne możliwości lotów:

Spanair zapewnia, że na bieżąco kontaktuje się z innymi przewoźnikami, zwłaszcza Vueling, Iberia oraz Air Europa, w celu znalezienia alternatywnych rozwiązań dla poszkodowanych pasażerów, m.in. poprzez zaproponowanie im zniżek na loty alternatywnymi liniami w najbliższych dniach. Więcej informacji można znaleźć na stronach internetowych wymienionych przewoźników.

Ważne: Pasażerowie, którzy zakupili bilet poprzez Spanair, ale jest on realizowany przez innych przewoźników zrzeszonych w Star Alliance, zasadniczo nie powinni mieć problemu z odbyciem podróży. W każdym przypadku zalecany jest jednak kontakt z przewoźnikiem obsługującym lot.

Kontakt ze Spanair – numer dostępny z terenu Hiszpanii: 900 13 14 15, dla dzwoniących z zagranicy: +34 971 916 047. Bieżące komunikaty firmy można śledzić poprzez: http://twitter.com/Spanairinformac
 

Jak można dochodzić zwrotu pieniędzy za niewykorzystane bilety?

(informacja z profilu przewoźnika w serwisie Twitter):

Spanair finalizuje porozumienie z IATA (Międzynarodowe Zrzeszenie Przewoźników Lotniczych) mające na celu ułatwienie zwrotu pieniędzy pasażerom, którzy wykupili bilety liniami Spanair, ale nie zdążyli ich zrealizować. Umowa pozwoli biurom podróży na dokonanie zwrotu pełnej ceny biletów klientom, którzy za ich pośrednictwem dokonywali zakupu i płacili gotówką lub przelewem bankowym.

Pozostali pasażerowie, którzy za zakupione bilety płacili kartą kredytową zarówno poprzez stronę www.spanair.com jak również za pośrednictwem agentów turystycznych, powinni się wystąpić o zwrot pieniędzy do banku, który w imieniu klienta zwróci się do wystawcy karty o obciążenie zwrotne – tzw. chargeback.

W najbliższych dniach firma Spanair poinformuje współpracujące z nimi biura podróży i agentów turystycznych, jakie są szczegółowe procedury postępowania.

We wszystkich sprawach związanych z dochodzeniem rekompensat należy kontaktować się z:

– biurami Spanair,
– punktami informacyjnymi AENA, rozmieszczonymi na lotniskach na terenie Hiszpanii,
– oddziałami Airport Tourism w Hiszpanii.

Poradami i wsparciem w dochodzeniu roszczeń od hiszpańskiego przewoźnika służy także Sieć Europejskich Centrów Konsumenckich. Zapraszamy do kontaktu pod numerem: 22 55 60 118 lub e-mailem: info@konsument.gov.pl.

Alternatywne możliwości lotów:

Spanair zapewnia, że na bieżąco kontaktuje się z innymi przewoźnikami, zwłaszcza Vueling, Iberia oraz Air Europa, w celu znalezienia alternatywnych rozwiązań dla poszkodowanych pasażerów, m.in. poprzez zaproponowanie im zniżek na loty alternatywnymi liniami w najbliższych dniach. Więcej informacji można znaleźć na stronach internetowych wymienionych przewoźników.

Ważne: Pasażerowie, którzy zakupili bilet poprzez Spanair, ale jest on realizowany przez innych przewoźników zrzeszonych w Star Alliance, zasadniczo nie powinni mieć problemu z odbyciem podróży. W każdym przypadku zalecany jest jednak kontakt z przewoźnikiem obsługującym lot.

Kontakt ze Spanair – numer dostępny z terenu Hiszpanii: 900 13 14 15, dla dzwoniących z zagranicy: +34 971 916 047. Bieżące komunikaty firmy można śledzić poprzez: http://twitter.com/Spanairinformac
 

Przegląd prywatności
Europejskie Centrum Konsumenckie

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.

Ściśle niezbędne ciasteczka

Niezbędne ciasteczka powinny być zawsze włączone, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje dotyczące ustawień ciasteczek.

Jeśli wyłączysz to ciasteczko, nie będziemy mogli zapisać twoich preferencji. Oznacza to, że za każdym razem, gdy odwiedzasz tę stronę, musisz ponownie włączyć lub wyłączyć ciasteczka.