Komisja Europejska przeprowadziła trzy badania w celu oceny postrzegania przez obywateli poziomu jakości usług świadczonych w ogólnym interesie. Pierwsze badanie ocenia poziom satysfakcji konsumentów za pomocą ankiety oraz statystycznej analizy wyników. Drugie badanie to ankieta Eurobarometru obejmująca szeroką ocenę kwestii konsumenckich związanych ze świadczeniem podstawowych usług. Trzecie badanie to ilościowa ocena oparta na dyskusji w grupie odbiorców (tzw. badanie focusowe). Te trzy publikacje wzajemnie się uzupełniają.

Konsumenci okazują się być najbardziej zadowoleni z transportu lotniczego (66%) i telefonii komórkowej (66%). Najbardziej rozczarowani są telefonią stacjonarną (8%), transportem miejskim (9%) oraz transportem pozamiejskim. Biorąc pod uwagę dostęp usług uzteczności publicznej, sytuacja znacząco się poprawiła. To samo można stwierdzić o cenach, wyłączając jednak elektryczność oraz gaz, których ceny wzrosły. Ogólne spojrzenie na wspomnianą tematykę wskazuje, że zależnie od rodzaju usługi, od 50% do 70% pytanych obywateli uważa ich interesy za „dobrze chronione”. Jednakże wyniki różnią się znacznie w zależności od Państwa Członkowskiego UE.

W celu uzyskania dalszych informacji, polecamy następujące strony:

Badanie satysfakcji konsumentów (po angielsku)

http://ec.europa.eu/consumers/cons_int/serv_gen/cons_satisf/index_en.htm

 

Ankieta Eurobarometru (po angielsku)

http://ec.europa.eu/consumers/cons_int/serv_gen/cons_satisf/index_en.htm

 

Badanie focusowe (po angielsku)

http://ec.europa.eu/consumers/cons_int/serv_gen/cons_satisf/index_en.htm

 

Badania nad usługami w ogólnym interesie (po angielsku)

http://ec.europa.eu/consumers/cons_int/serv_gen/cons_satisf/studies_sgi_en.htm

Komisja Europejska przeprowadziła trzy badania w celu oceny postrzegania przez obywateli poziomu jakości usług świadczonych w ogólnym interesie. Pierwsze badanie ocenia poziom satysfakcji konsumentów za pomocą ankiety oraz statystycznej analizy wyników. Drugie badanie to ankieta Eurobarometru obejmująca szeroką ocenę kwestii konsumenckich związanych ze świadczeniem podstawowych usług. Trzecie badanie to ilościowa ocena oparta na dyskusji w grupie odbiorców (tzw. badanie focusowe). Te trzy publikacje wzajemnie się uzupełniają.

Konsumenci okazują się być najbardziej zadowoleni z transportu lotniczego (66%) i telefonii komórkowej (66%). Najbardziej rozczarowani są telefonią stacjonarną (8%), transportem miejskim (9%) oraz transportem pozamiejskim. Biorąc pod uwagę dostęp usług uzteczności publicznej, sytuacja znacząco się poprawiła. To samo można stwierdzić o cenach, wyłączając jednak elektryczność oraz gaz, których ceny wzrosły. Ogólne spojrzenie na wspomnianą tematykę wskazuje, że zależnie od rodzaju usługi, od 50% do 70% pytanych obywateli uważa ich interesy za „dobrze chronione”. Jednakże wyniki różnią się znacznie w zależności od Państwa Członkowskiego UE.

W celu uzyskania dalszych informacji, polecamy następujące strony:

Badanie satysfakcji konsumentów (po angielsku)

http://ec.europa.eu/consumers/cons_int/serv_gen/cons_satisf/index_en.htm

 

Ankieta Eurobarometru (po angielsku)

http://ec.europa.eu/consumers/cons_int/serv_gen/cons_satisf/index_en.htm

 

Badanie focusowe (po angielsku)

http://ec.europa.eu/consumers/cons_int/serv_gen/cons_satisf/index_en.htm

 

Badania nad usługami w ogólnym interesie (po angielsku)

http://ec.europa.eu/consumers/cons_int/serv_gen/cons_satisf/studies_sgi_en.htm

Przegląd prywatności
Europejskie Centrum Konsumenckie

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.

Ściśle niezbędne ciasteczka

Niezbędne ciasteczka powinny być zawsze włączone, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje dotyczące ustawień ciasteczek.

Jeśli wyłączysz to ciasteczko, nie będziemy mogli zapisać twoich preferencji. Oznacza to, że za każdym razem, gdy odwiedzasz tę stronę, musisz ponownie włączyć lub wyłączyć ciasteczka.