AliExpress zobowiązuje się do przestrzegania praw konsumentów z UE.
Niderlandzki Urząd ds. Konsumentów i Rynków (ACM), współpracujący z Komisją Europejską i Siecią krajowych organów ochrony konsumentów (CPC), otrzymał od AliExpress zobowiązanie do przestrzegania praw konsumentów Unii Europejskiej w ramach prowadzenia swojej działalności.
W przyszłości AliExpress będzie wyraźniej informować konsumentów o następujących kwestiach:
- Okresie odstąpienia od umowy (prawo do odstąpienia od umowy): konsument ma prawo rezygnacji z zakupów w ciągu 14 dni od otrzymania towaru – bez podania przyczyny, oraz kolejne 14 dni od rezygnacji na odesłanie towarów;
- Rękojmi w ramach UE
- Dodatkowych kosztach: podatkach, cłach lub innych opłatach
- Danych sprzedawcy
- Rankingu ofert – czy dokonano opłaty, aby sprzedający pojawił się wyżej w wynikach wyszukiwania.
- Skargach: konsumenci będą informowani, do kogo mają się zwrócić w przypadku sporu (nie będzie to już Sąd Pierwszej Instancji w Hongkongu, ale w kraju konsumenta).
Ustaleń z AliExpress dokonano w ciągu ostatnich kilku miesięcy. Ogólne warunki sprzedaży staną się bardziej przejrzyste dla konsumentów z UE – najpóźniej od 1 maja 2021 r.
Więcej: Informacja prasowa KE, Komunikat ACM (Holenderskiego Urzędu ds. Konsumentów i Rynków)