Aktualności

AliExpress, a prawa konsumenta

AliExpress zobowiązuje się do przestrzegania praw konsumentów z UE.

Niderlandzki Urząd ds. Konsumentów i Rynków (ACM), współpracujący z Komisją Europejską i Siecią krajowych organów ochrony konsumentów (CPC), otrzymał od AliExpress zobowiązanie do przestrzegania praw konsumentów Unii Europejskiej w ramach prowadzenia swojej działalności.

W przyszłości AliExpress będzie wyraźniej informować konsumentów o następujących kwestiach:

  • Okresie odstąpienia od umowy (prawo do odstąpienia od umowy): konsument ma prawo rezygnacji z zakupów w ciągu 14 dni od otrzymania towaru – bez podania przyczyny, oraz kolejne 14 dni od rezygnacji na odesłanie towarów;
  • Rękojmi w ramach UE
  • Dodatkowych kosztach: podatkach, cłach lub innych opłatach
  • Danych sprzedawcy
  • Rankingu ofert – czy dokonano opłaty, aby sprzedający pojawił się wyżej w wynikach wyszukiwania.
  • Skargach: konsumenci będą informowani, do kogo mają się zwrócić w przypadku sporu (nie będzie to już Sąd Pierwszej Instancji w Hongkongu, ale w kraju konsumenta).

Ustaleń z AliExpress dokonano w ciągu ostatnich kilku miesięcy. Ogólne warunki sprzedaży staną się bardziej przejrzyste dla konsumentów z UE –  najpóźniej od 1 maja 2021 r.

Więcej: Informacja prasowa KE, Komunikat ACM (Holenderskiego Urzędu ds. Konsumentów i Rynków) 

· 15 lutego 2021 · 15:29