Artykuł archiwalny – może dotyczyć nieaktualnej sytuacji prawnej

Skuszeni słońcem i ciepłą wodą często wybieramy zagraniczne kurorty. Potencjalnie najszybciej dostaniemy się do nich samolotem, co jednak jeśli nasz lot opóźni się o 24 godziny, a bagaż wyląduje w innym kraju? O tym jak sobie poradzić z wakacyjnym lataniem, przypomina Europejskie Centrum Konsumenckie.

W 2016 r. o pomoc i poradę do ECK Polska w sprawie problemu z lotem (zagubione/zniszczone bagaże, odwołane loty, ukryte koszty cen biletów) zgłosiło się 1267 konsumentów. Okres wakacyjny jest kumulacją reklamacji lotniczych.

ECK Polska przypomina o prawach pasażerów w okresie wakacyjnym:

TWOJE PRAWA

Zagubienie, uszkodzenie, opóźnienie bagażu

UWAGA: W sytuacji uszkodzenia lub zagubienia bagażu, przepisy nakazują przewoźnikowi wypłatę odszkodowania w formie pieniężnej.

Opóźnienie lub odwołanie lotu

UWAGA: Powyższe prawa przysługują także pasażerom lotów czarterowych.

Odmowa przyjęcia na pokład

UWAGA: Powyższe prawa przysługują także pasażerom lotów czarterowych.

Przegląd prywatności
Europejskie Centrum Konsumenckie

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.

Ściśle niezbędne ciasteczka

Niezbędne ciasteczka powinny być zawsze włączone, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje dotyczące ustawień ciasteczek.