Aktualności, Archiwum

72 000 konsumentów otrzymało pomoc od Sieci Europejskich Centrów Konsumenckich w 2012 r.

W porównaniu z poprzednimi latami, problematycznym obszarem w 2012 okazał się zakup nie farmaceutycznych produktów leczniczych oraz sprzętu terapeutycznego. Widoczna  jest rosnącą tendencję do sprzedaży takich produktów w Internecie. Niestety często opis ich zastosowania wprowadza konsumentów
w błąd, przykładem może być pigułka odchudzająca.

W 2012 roku 45% skarg zostało pomyślnie zamkniętych dzięki pomocy ECC-Net, które doprowadziły do ugody z przedsiębiorcą. 13 % zostało przekazanych do innych organizacji (np. podmiotów ADR zajmujących się alternatywnymi metodami rozwiązywania sporów, sądów). W przypadkach prostszych spraw prawnicy ECC-Net udzielali wyczerpujących porad, w jaki sposób konsument może dochodzić swoich praw samodzielnie.

Raport  zawiera przegląd działalności ECC-Net w 2012 roku i przedstawia niektóre z jego sukcesów.

Zapraszamy do zapoznania się z pełną treścią raportu:

Tagi: · 1 grudnia 2014 · 13:25