W porównaniu z poprzednimi latami, problematycznym obszarem w 2012 okazał się zakup nie farmaceutycznych produktów leczniczych oraz sprzętu terapeutycznego. Widoczna jest rosnącą tendencję do sprzedaży takich produktów w Internecie. Niestety często opis ich zastosowania wprowadza konsumentów
w błąd, przykładem może być pigułka odchudzająca.
W 2012 roku 45% skarg zostało pomyślnie zamkniętych dzięki pomocy ECC-Net, które doprowadziły do ugody z przedsiębiorcą. 13 % zostało przekazanych do innych organizacji (np. podmiotów ADR zajmujących się alternatywnymi metodami rozwiązywania sporów, sądów). W przypadkach prostszych spraw prawnicy ECC-Net udzielali wyczerpujących porad, w jaki sposób konsument może dochodzić swoich praw samodzielnie.
Raport zawiera przegląd działalności ECC-Net w 2012 roku i przedstawia niektóre z jego sukcesów.
Zapraszamy do zapoznania się z pełną treścią raportu: