Komisja Europejska ogłosiła, że w wyniku negocjacji z Airbnb platforma ulepszyła i w pełni wyjaśniła sposób, w jaki przedstawia konsumentom oferty zakwaterowania, które są obecnie zgodne z normami określonymi w unijnym prawie ochrony konsumentów. Jest to wynik wezwania ze strony Komisji Europejskiej i unijnych organów ds. ochrony konsumentów w lipcu 2018 r.

Věra Jourová, komisarz do spraw sprawiedliwości, konsumentów i równouprawnienia płci, powiedziała: W te wakacje Europejczycy dostaną to, co widzą, rezerwując zakwaterowanie. Porównywanie i rezerwowanie hotelu lub innego zakwaterowania przez internet stało się szybkie i łatwe. Konsumenci mogą teraz mieć pewność, że cena wyświetlona na głównej stronie, to cena, którą ostatecznie zapłacą. Jestem bardzo zadowolona, że Airbnb wyraziło gotowość do współpracy z Komisją Europejską i organami krajowymi ds. ochrony konsumentów nad ulepszeniem zasad funkcjonowania swojej platformy. Spodziewam się, że inne platformy wezmą przykład z Airbnb.

Airbnb uwzględniło wszystkie żądania Komisji Europejskiej i organów krajowych ds. ochrony konsumentów, którymi koordynował norweski organ ds. ochrony konsumentów, i w pełni dostosowało swoje praktyki i warunki do przepisów UE w dziedzinie ochrony konsumentów.

Najważniejsze ulepszenia i zmiany:

Airbnb zmieniło również warunki świadczenia usług:

Kontekst

Sieć współpracy w zakresie ochrony konsumentów przeprowadziła wspólną ocenę praktyk Airbnb i warunków świadczenia usług przez tę platformę, przy wsparciu Komisji Europejskiej i pod kierownictwem norweskiego urzędu ds. ochrony konsumentów (Forbrukertilsynet). Ocenę rozpoczęto w lipcu 2018 r.

Unijne rozporządzenie w sprawie współpracy w dziedzinie ochrony konsumentów zrzesza organy krajowe ds. ochrony konsumentów w paneuropejską sieć odpowiedzialną za egzekwowanie przepisów. Na tej podstawie organ krajowy w każdym państwie UE może zwrócić się o pomoc do innych organów w innym państwie UE, aby powstrzymać w ten sposób transgraniczne naruszanie unijnego prawa ochrony konsumentów.

Współpracę można rozpocząć w celu egzekwowania różnych unijnych przepisów ochrony konsumentów, takich jak dyrektywa o nieuczciwych praktykach handlowychdyrektywa w sprawie praw konsumentów lub dyrektywa w sprawie nieuczciwych warunków w umowach.

Więcej informacji

Więcej informacji na temat zmian wprowadzonych przez Airbnb oraz działań w zakresie egzekwowania prawa ochrony konsumentów

Arkusz informacyjny na temat Airbnb

Komunikat prasowy o spotkaniu z Airbnb — wrzesień 2018 r.

Komunikat prasowy o działaniach przeciwko Airbnb — lipiec 2018 r.

Przegląd prywatności
Europejskie Centrum Konsumenckie

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.

Ściśle niezbędne ciasteczka

Niezbędne ciasteczka powinny być zawsze włączone, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje dotyczące ustawień ciasteczek.

Jeśli wyłączysz to ciasteczko, nie będziemy mogli zapisać twoich preferencji. Oznacza to, że za każdym razem, gdy odwiedzasz tę stronę, musisz ponownie włączyć lub wyłączyć ciasteczka.