Pierwszym krokiem ma być wprowadzenie mechanizmu ODR – internetowego systemu rozstrzygania sporów.

Neven Mimica, europejski komisarz ds. ochrony konsumentów, przyjął Tablicę wyników dla rynków konsumenckich z zadowoleniem i stwierdził: „Odnotowano postępy w szczególności jeśli chodzi o rozpowszechnienie handlu elektronicznego, ale konieczne są usprawnienia w innych obszarach. Tablica wyników dla rynków konsumenckich pokazuje, gdzie powinniśmy skupić nasze wysiłki. Jest to nasze okno na rynek. Jej wyniki zostaną uwzględnione w moich przyszłych działaniach, takich jak ustanowienie platformy internetowego rozstrzygania sporów lub lepsze egzekwowanie przepisów służących do zwalczania nieuczciwych praktyk handlowych.

W powyższym kontekście warto przytoczyć wyniki Raportu eHandel Polska 2012, zgodnie z którymi tylko 33% polskich sklepów internetowych prowadzi sprzedaż na rynki państw europejskich.

Tablica wyników KE

Rozporządzenie w sprawie internetowego systemu rozstrzygania sporów konsumenckich

Raport eHandel 2012:

Przegląd prywatności
Europejskie Centrum Konsumenckie

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.

Ściśle niezbędne ciasteczka

Niezbędne ciasteczka powinny być zawsze włączone, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje dotyczące ustawień ciasteczek.

Jeśli wyłączysz to ciasteczko, nie będziemy mogli zapisać twoich preferencji. Oznacza to, że za każdym razem, gdy odwiedzasz tę stronę, musisz ponownie włączyć lub wyłączyć ciasteczka.