Porada konsumencka oferowana przez sieć Europejskich Centrów Konsumenckich (ECC-net) może pomóc Ci uniknąć kłopotów i trudności w czasie robienia zakupów na terenie Unii Europejskiej jak również Norwegii i Islandii.
Jeśli cokolwiek pójdzie źle i nie będziesz mógł sam rozwiązać problemu ze sprzedawcą, Centrum oferuje Ci darmową poradę i pomoc.
Komisja Europejska właśnie uruchomiła pilotażową kampanię online aby dotrzeć do europejskich konsumentów, którzy do tej pory byli nieświadomi i nie wiedzieli o działalności sieci ECC-net.
Główne informacje i fakty o kampanii:
– Została stworzona nowa witryna internetowa sieci ECC-Net, jak dotąd w 10 językach (planowane jest więcej) jako centralny punkt kampanii. Głównym celem było sprawienie, aby strona dała się łatwo odnaleźć w typowych, popularnych wyszukiwarkach, po to aby konsument mógł bez trudu odnaleźć informacje o usługach ECC-net.
– Centralna strona sieci ECC-Net pozwala konsumentom na otrzymanie porad w najbardziej popularnych kwestiach, takich jak: podróż autem, wynajem samochodów, zorganizowane wakacje lub timesharing oraz sprawdzenie w kilku prostych krokach czy ECC-Net może pomóc w rozwiązaniu problemu. Umożliwia również znalezienie najbliższego Centrum oraz adresu strony internetowej w celu uzyskania szczegółowych krajowych informacji.
– W nadchodzących tygodniach rozpoczynających wakacyjny sezon, w ramach kampanii pojawią się reklamy na głównych ogólnoeuropejskich podróżniczych i turystycznych portalach w pilotażowych 12 krajach, aby dotrzeć do konsumentów, którzy rezerwują swoje wakacyjne pobyty w innym europejskim kraju Unii. Hasło brzmi: „Zapakuj trochę konsumenckiej wiedzy – by uniknąć kłopotów i zyskać spokój ducha” a głównym celem jest pomoc turystom z Unii Europejskiej w unikaniu problemów i stresów dzięki podążaniu za praktycznymi konsumenckimi wskazówkami oferowanymi przez Centra.
– Kampania skupi się głównie na reklamie tekstowej w popularnych wyszukiwarkach, która trwać będzie aż do października, aby dotrzeć do konsumentów, którzy napotkali różne problemy w czasie swojego wakacyjnego pobytu (np.: została im naliczona zbyt duża opłata za wakacyjne usługi i nie mogą otrzymać jej zwrotu) a którzy szukają pomocnych informacji online. Konsumenci kupujący towary w innym kraju (zarówno online jak i osobiście), również zostaną objęci programem, gdy będą poszukiwać wsparcia oraz pomocy.
– Strona internetowa kampanii oraz materiały reklamowe zostały opracowane z pomocą Europejskiej Agencji Zdrowia i Konsumentów (EAHC).
Pomysł kampanii jest oparty na rekomendacjach i zaleceniach przeprowadzonych wcześniej badań, których celem było sprawdzenie, który poziom działań promocyjnych Unii Europejskiej posiada największą wartość i okazał się najbardziej opłacalny jako składnik promocyjnej aktywności Europejskich Centrów Konsumenckich na poziome krajowym.
Wyniki kampanii dla konsumentów, włączając w to efektywność kosztów, będą skrupulatnie monitorowane i rozwijane do końca 2011r.