Advertising Standards Authority (organizacja zajmująca się ochroną konsumentów przed nieuczciwą reklamą; stworzyła Kodeks Praktyk Reklamowych), w wyniku skargi złożonej przez Easyjet, oświadczyła, że „reklamy mogły wprowadzić konsumentów w błąd„. Ryanair odmówił komentarza w tej sprawie, ale skrytykował Easyjet za skargę. Dotyczyła ona przelotów do Goteborga i Dusseldorfu w cenie 10 funtów. Drobnym drukiem wyjaśniono, że oferta ma ograniczony limit miejsc i nie zawiera prowizji i opłat.

reklama wprowadzająca w błąd
fot. Morguefile.com

EasyJet zakwestionował reklamę i zwrócił się z zapytaniem czy zawarto w niej informacje o podatkach, opłatach i kosztach odprawy i czy reklama nie wprowadzała w błąd, ponieważ nie przedstawiała terminu obowiązywania oferty.

Ryanair odpowiedział ASA (Advertising Standards Authority), że zapewnił ponad 10,000 biletów do Goteborga i ponad 22,000 do Dusseldorfu.

Irlandzki przewoźnik argumentuje, że nie istnieje wymóg uwzględniania w ogłoszeniu konkretnych dat przelotów, ale zaznaczył, że oferta obowiązywała między 1 stycznia a 28 lutego bieżącego roku.

„Brak dowodów”

ASA stwierdza jednak w swoim sprawozdaniu, że czytelnicy prawdopodobnie myśleli, że 10 funtów za przelot jest stałą ceną, nie obowiązującą jedynie czasowo.

Organizacja konkluduje: „Ponieważ uznaliśmy, że konsumenci myśleli, że wszystkie loty do Goteborga i Dusseldorfu są dostępne w cenie 10 funtów, i nie mamy dowodów na to twierdzenie, wnioskujemy, że konsumenci są wprowadzani w błąd.

„To zabawne”

Ryanair oświadczył, iż „to zabawne, że Easyjet jest taki drobiazgowy podczas gdy sam odmawia publikacji swojej statystyki punktualności”.

Ryanair i easyJet starli się już kilka razy o treść swoich reklam. W 2008 r., ASA złożyła zawiadomienie na irlandzkiego przewoźnika do Urzędu Uczciwego Handlu (Office of Fair Trading – OFT) z powodu „trwałego braku przestrzegania Kodeksu Praktyk Reklamowych”.

W odpowiedzi Ryanair złożył skargę do OFT w związku z, jak to określił,”stronniczością i niesprawiedliwymi procedurami ASA”.

Źródło: Komunikat Komisji Europejskiej z 14 lipca 2010 r.

Zobacz też:

Prawa pasażerów linii lotniczych
odszkodowanie za odwołanie lotu

Advertising Standards Authority (organizacja zajmująca się ochroną konsumentów przed nieuczciwą reklamą; stworzyła Kodeks Praktyk Reklamowych), w wyniku skargi złożonej przez Easyjet, oświadczyła, że „reklamy mogły wprowadzić konsumentów w błąd„. Ryanair odmówił komentarza w tej sprawie, ale skrytykował Easyjet za skargę. Dotyczyła ona przelotów do Goteborga i Dusseldorfu w cenie 10 funtów. Drobnym drukiem wyjaśniono, że oferta ma ograniczony limit miejsc i nie zawiera prowizji i opłat.

reklama wprowadzająca w błąd
fot. Morguefile.com

EasyJet zakwestionował reklamę i zwrócił się z zapytaniem czy zawarto w niej informacje o podatkach, opłatach i kosztach odprawy i czy reklama nie wprowadzała w błąd, ponieważ nie przedstawiała terminu obowiązywania oferty.

Ryanair odpowiedział ASA (Advertising Standards Authority), że zapewnił ponad 10,000 biletów do Goteborga i ponad 22,000 do Dusseldorfu.

Irlandzki przewoźnik argumentuje, że nie istnieje wymóg uwzględniania w ogłoszeniu konkretnych dat przelotów, ale zaznaczył, że oferta obowiązywała między 1 stycznia a 28 lutego bieżącego roku.

„Brak dowodów”

ASA stwierdza jednak w swoim sprawozdaniu, że czytelnicy prawdopodobnie myśleli, że 10 funtów za przelot jest stałą ceną, nie obowiązującą jedynie czasowo.

Organizacja konkluduje: „Ponieważ uznaliśmy, że konsumenci myśleli, że wszystkie loty do Goteborga i Dusseldorfu są dostępne w cenie 10 funtów, i nie mamy dowodów na to twierdzenie, wnioskujemy, że konsumenci są wprowadzani w błąd.

„To zabawne”

Ryanair oświadczył, iż „to zabawne, że Easyjet jest taki drobiazgowy podczas gdy sam odmawia publikacji swojej statystyki punktualności”.

Ryanair i easyJet starli się już kilka razy o treść swoich reklam. W 2008 r., ASA złożyła zawiadomienie na irlandzkiego przewoźnika do Urzędu Uczciwego Handlu (Office of Fair Trading – OFT) z powodu „trwałego braku przestrzegania Kodeksu Praktyk Reklamowych”.

W odpowiedzi Ryanair złożył skargę do OFT w związku z, jak to określił,”stronniczością i niesprawiedliwymi procedurami ASA”.

Źródło: Komunikat Komisji Europejskiej z 14 lipca 2010 r.

Zobacz też:

Prawa pasażerów linii lotniczych
odszkodowanie za odwołanie lotu

Przegląd prywatności
Europejskie Centrum Konsumenckie

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.

Ściśle niezbędne ciasteczka

Niezbędne ciasteczka powinny być zawsze włączone, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje dotyczące ustawień ciasteczek.

Jeśli wyłączysz to ciasteczko, nie będziemy mogli zapisać twoich preferencji. Oznacza to, że za każdym razem, gdy odwiedzasz tę stronę, musisz ponownie włączyć lub wyłączyć ciasteczka.