Wygaśnięcie rozporządzenia GVO (BER 1400/2002) uniemożliwi niezależnym warsztatom dostęp do danych technicznych dotyczących napraw samochodów. W dłuższej perspektywie może to doprowadzić do ograniczenia inwestycji w produkcję i narzędzia, a w ostateczności eliminacji z rynku producentów i dystrybutorów części zamiennych i urządzeń warsztatowych.

 

Skutki braku GVO odczują również klienci niezależnych warsztatów. Konsumenci będą mieli ograniczoną wolność wyboru. Nie będą mogli swobodnie decydować o miejscu naprawy, ponieważ do wykonywania napraw będą przygotowane tylko autoryzowane stacje obsługi, warsztaty i serwisy związane z koncernami samochodowymi.

 

Warto zauważyć, że niezależny rynek motoryzacyjny to 835 tysięcy przede wszystkim małych i średnich przedsiębiorstw i ok. 4,6 miliona pracowników. Brak odpowiednich przepisów prawnych i silna konkurencja ze strony koncernów samochodowych (coraz częściej dofinansowywanych z budżetów państwowych) może spowodować załamanie tej części rynku i likwidację wielu miejsc pracy.

 

W najbliższym czasie, w Komisji Europejskiej powinny zostać podjęte kluczowe decyzje dotyczące przyszłych uregulowań dotyczących rynku dystrybucji i napraw serwisowych pojazdów.


Od roku 2008 trwa europejska kampania „Prawo do naprawy”, której celem jest przedłużenie przepisów zawartych w rozporządzeniu GVO. Akcja prowadzona równocześnie w krajach Unii Europejskiej ma zwrócić uwagę decydentów na gospodarcze i społeczne konsekwencje braku ww. rozporządzenia.

 

Więcej informacji na stronach:

Wygaśnięcie rozporządzenia GVO (BER 1400/2002) uniemożliwi niezależnym warsztatom dostęp do danych technicznych dotyczących napraw samochodów. W dłuższej perspektywie może to doprowadzić do ograniczenia inwestycji w produkcję i narzędzia, a w ostateczności eliminacji z rynku producentów i dystrybutorów części zamiennych i urządzeń warsztatowych.

 

Skutki braku GVO odczują również klienci niezależnych warsztatów. Konsumenci będą mieli ograniczoną wolność wyboru. Nie będą mogli swobodnie decydować o miejscu naprawy, ponieważ do wykonywania napraw będą przygotowane tylko autoryzowane stacje obsługi, warsztaty i serwisy związane z koncernami samochodowymi.

 

Warto zauważyć, że niezależny rynek motoryzacyjny to 835 tysięcy przede wszystkim małych i średnich przedsiębiorstw i ok. 4,6 miliona pracowników. Brak odpowiednich przepisów prawnych i silna konkurencja ze strony koncernów samochodowych (coraz częściej dofinansowywanych z budżetów państwowych) może spowodować załamanie tej części rynku i likwidację wielu miejsc pracy.

 

W najbliższym czasie, w Komisji Europejskiej powinny zostać podjęte kluczowe decyzje dotyczące przyszłych uregulowań dotyczących rynku dystrybucji i napraw serwisowych pojazdów.


Od roku 2008 trwa europejska kampania „Prawo do naprawy”, której celem jest przedłużenie przepisów zawartych w rozporządzeniu GVO. Akcja prowadzona równocześnie w krajach Unii Europejskiej ma zwrócić uwagę decydentów na gospodarcze i społeczne konsekwencje braku ww. rozporządzenia.

 

Więcej informacji na stronach:

Przegląd prywatności
Europejskie Centrum Konsumenckie

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.

Ściśle niezbędne ciasteczka

Niezbędne ciasteczka powinny być zawsze włączone, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje dotyczące ustawień ciasteczek.

Jeśli wyłączysz to ciasteczko, nie będziemy mogli zapisać twoich preferencji. Oznacza to, że za każdym razem, gdy odwiedzasz tę stronę, musisz ponownie włączyć lub wyłączyć ciasteczka.