ZAŁĄCZNIK DO KARTY JAKOŚCI OBSŁUGI


Zakres działalności ECC-Net

ECC-Net jest kompetentne, jeżeli:

  • zgłoszenie pochodzi od konsumenta, co oznacza „osobę fizyczną działającą w celach niezwiązanych z działalnością handlową, gospodarczą i zawodową
  • dotyczy profesjonalnego przedsiębiorcy,
  • a skarga ma charakter transgraniczny na terenie UE, Islandii i Norwegii.

ECC-Net nie jest kompetentne:

  • w przypadku skarg dotyczących dwóch osób fizycznych (np. zakup towarów lub wynajmu wakacyjnego między dwiema osobami prywatnymi),
  • w przypadku skarg dotyczących dwóch podmiotów,
  • jeżeli skarga dotyczy przedsiębiorcy spoza geograficznego zasięgu sieci (Szwajcaria, USA, Chiny, Rosja …),
  • jeżeli przedsiębiorca wyraźnie odmówił współpracy z ECC-Net,
  • jeżeli już rozpocząłeś procedurę prawną / procedurę sądową.

Jeżeli zapytanie dotyczy sprawy, która nie należy do kompetencji ECC-Net, poinformujemy o tym konsumenta i jeżeli jest to możliwe, podamy dane kontaktowe organu lub organizacji właściwej do rozpatrzenia danego zgłoszenia. Tak będzie na przykład:

  • jeżeli nie istnieje możliwość identyfikacji przedsiębiorcy,
  • w przypadku oszustwa,
  • jeżeli sprawa dotyczy usług finansowych lub ubezpieczeniowych.
Przegląd prywatności
Europejskie Centrum Konsumenckie

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.

Ściśle niezbędne ciasteczka

Niezbędne ciasteczka powinny być zawsze włączone, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje dotyczące ustawień ciasteczek.

Jeśli wyłączysz to ciasteczko, nie będziemy mogli zapisać twoich preferencji. Oznacza to, że za każdym razem, gdy odwiedzasz tę stronę, musisz ponownie włączyć lub wyłączyć ciasteczka.