Do Europejskiego Centrum Konsumenckiego wpływają skargi na portale społecznościowe, które z różnych powodów blokują użytkownikom dostępy do kont. Możliwość udzielenia przez ECK pomocy jest zależna od powodu, który przyczynił się do utraty dostępu.
W jakiej sytuacji właściwe jest Europejskie Centrum Konsumenckie?
Według informacji przekazanej przez irlandzkie ECK, do którego może zostać wysłane zgłoszenie, możliwość udzielenia pomocy przez ECC-Net istnieje w przypadku utraty dostępu na skutek np. przejęcia konta przez osobę trzecią (atak hakerski, itp.).
Wówczas prosimy o złożenie skargi na adres mailowy: ECCNET-PL@ec.europa.eu
W jakiej sytuacji właściwa jest inna instytucja?
Jeżeli do utraty dostępu doszło na skutek rzekomego lub faktycznego złamania standardów społeczności, wniosek należy kierować do instytucji, która została wyznaczona do rozpatrywania tego rodzaju zgłoszeń na podstawie Digital Services Act: https://www.appealscentre.eu/
Skarga do ECK na zablokowane konto
Składając skargę do Europejskiego Centrum Konsumenckiego, ECK Irlandia wymaga przedłożenia następujących informacji / dokumentacji:
- nazwę użytkownika zarejestrowanego w serwisie;
- adres e-mailowy użyty do rejestracji utraconego konta;
- alternatywny adres e-mailowy do przeniesienia konta (WAŻNE: musi być to adres, który nie był wcześniej użyty do rejestracji konta w jakimkolwiek serwisie firmy);
- korespondencję z obsługą serwisu w przedmiotowej sprawie (należy załączyć kopie całej korespondencji).
Powyższe informacje i dokumentację należy dołączyć do zgłoszenia.