Nastolatka i telefon mamy

Konsumentka zgłosiła się do ECK Polska, że jej 15-letnia córka niechcący utworzyła konto firmowe w popularnej aplikacji służącej do odkrywania i zapisywania inspirujących zdjęć. Mama dziewczynki zorientowała się dopiero, gdy przedsiębiorca zaczął wysyłać wiadomości e-mail, informując o zaległych opłatach. Konsumentka zaktualizowała dane konta o rzeczywistą datę urodzenia. Spowodowało to jego dezaktywację, ale firma nadal wysyłała żądania zapłaty.

Konsumentka skontaktowała się z przedsiębiorcą, wskazując, że jej córka nie miała zdolności do zawarcia umowy. Nie otrzymała żadnej odpowiedzi.

Po interwencji ECK firma uznała, że nie ma roszczeń wobec konsumentki i zaprzestała windykacji.

Przegląd prywatności
Europejskie Centrum Konsumenckie

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.

Ściśle niezbędne ciasteczka

Niezbędne ciasteczka powinny być zawsze włączone, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje dotyczące ustawień ciasteczek.

Jeśli wyłączysz to ciasteczko, nie będziemy mogli zapisać twoich preferencji. Oznacza to, że za każdym razem, gdy odwiedzasz tę stronę, musisz ponownie włączyć lub wyłączyć ciasteczka.