- Europejskie Centrum Konsumenckie i Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów w ramach wspólnej akcji #NaUrlopie – radzą, jak sprostać wakacyjnym problemom w podróży!
- Do końca lipca – w każdą środę w mediach społecznościowych ECK i UOKIK będą pojawiać się porady urlopowe dla konsumentów!
Dowiesz się z nich m.in. że:
- Zastrzeżenia, co do jakości hotelu należy zgłosić od razu na miejscu – zbierz dowody – zrób zdjęcia lub nagraj filmy. Złóż pisemną reklamację – do menedżera lub właściciela!
- „Ostatni dostępny pokój w tej cenie” na jednym portalu nie musi oznaczać, że inny pośrednik w swojej ofercie nie posiada podobnych pokoi, w równie atrakcyjnych cenach.
- W przypadku opóźnienia lotu o więcej niż 2 godziny linia lotnicza powinna Ci zapewnić posiłek i wodę.
- Uszkodzenie lub opóźnienie bagażu musisz zgłosić na lotnisku i zachować raport PIR – w innym wypadku przewoźnik może odrzucić Twoją reklamację.
- Należy dokładnie obejrzeć wynajmowany samochód, również wewnątrz – wszelkie usterki wpisz do protokołu odbioru i poproś pracownika wypożyczalni o podpis.
- Jeżeli biuro podróży podniesie cenę wycieczkę o więcej niż 8 proc. w stosunku do ceny początkowej – możesz odstąpić od umowy i zażądać zwrotu zaliczki.
- Podróżując ze zwierzęciem domowym – musisz sprawdzić restrykcje wjazdowe do danego kraju i upewnić się, czy Twój pupil nie podlega kwarantannie.
Obserwuj nas w mediach społecznościowych i dowiedz się więcej już dzisiaj!
- Facebook: https://www.facebook.com/EuropejskieCentrumKonsumenckie/
- Instagram: @uokikgovpl
- Twitter: https://twitter.com/UOKiKgovPL oraz https://twitter.com/ECCPoland
Pomoc w rozwiązaniu sporu
Problem z polskim przedsiębiorcą:
- 801 440 220 lub 22 290 89 16 – infolinia konsumencka
- E-mail: porady@dlakonsumentow.pl
- Rzecznicy konsumentów – w twoim mieście lub powiecie
- Wojewódzkie inspektoraty Inspekcji Handlowej
Problem z przedsiębiorcą z innego kraju UE, Norwegii, Islandii lub Wielkiej Brytanii:
- Europejskie Centrum Konsumenckie: https://konsument.gov.pl/skarga-do-eck/