Turystyka bożonarodzeniowa powoli staje się w Europie tradycją. Magiczny klimat jarmarków przyciąga konsumentów z różnych części Europy i sprzyja dokonywaniu zakupów. Europejskie Centrum Konsumenckie przyjrzało się trikom stosowanym przez handlarzy na europejskich targach świątecznych.
Sztuczki bożonarodzeniowych sprzedawców
- Handlarze unikają wydawania paragonów i nie podają swoich danych kontaktowych, które są niezbędne do ewentualnej reklamacji;
- Regionalne produkty, rękodzieło nie zawsze są tak wyjątkowe. Przyjrzyj się metce
lub informacji na opakowaniu i sprawdź, gdzie dany towar został faktycznie wyprodukowany; - Zdarza się, że sprzedawcy korzystają z niecertyfikowanych wag, które zawyżają;
- Tabliczki z napisem „Po odejściu od stoiska, reklamacji nie uwzględniamy”
– są niezgodne z przepisami; - Handlarze nie podają cen produktów – musisz o nie pytać;
- Tradycyjne kubki, w których sprzedaje się napoje podlegają zwrotnej kaucji
– sprzedawcy jednak niechętnie ją oddają; - Uwaga na wszelkie promocje typu 2 plus 1, kup 3 w cenie 2, gratisy itd.
Twoje prawa podczas zakupów na Jarmarku
- Masz prawo do otrzymania dowodu zakupu np. paragonu;
- Masz prawo do otrzymania danych kontaktowych do sprzedawcy;
- Masz 2-letnie prawo do reklamacji produktu na podstawie rękojmi;
- Kupując od na stoisku, nie masz prawa do zwrócenia towaru, jeżeli sprzedawca oferuje taką możliwość, jest to wyłącznie jego dobra wola.
Świąteczny wyjazd z aplikacją ECC-Net Travel
Wyjeżdżając na zagraniczny targ bożonarodzeniowy, nie rezygnuj z praw konsumenckich, miej je zawsze przy sobie. Bezpłatna aplikacja ECC-Net Travel pomoże konsumentom przezwyciężyć trudne sytuacje – w 25 różnych językach i 30 krajach europejskich! Działa również offline.