Dziesiątki odwołanych lotów dziennie przez kolejne 6 tygodni. Taką decyzję podjęły irlandzkie linie lotnicze Ryanair w związku z pogorszeniem punktualności przewoźnika oraz zaległymi urlopami pilotów i członków personelu pokładowego. Co w tej sytuacji przysługuje pasażerom, przypomina Europejskie Centrum Konsumenckie.

Jakie mam prawa?

Pasażerowie uprawnieni się do zwrotu kosztów biletu bądź zmiany planu podróży. W czasie oczekiwania na lot zastępczy przysługuje im prawo do opieki w formie posiłków, napojów, rozmowy telefonicznej, dostępu do poczty elektornicznej, a także w razie konieczności zakwaterowania.

Pasażerowie uprawnieni się do zwrotu kosztów biletu bądź zmiany planu podróży. W czasie oczekiwania na lot zastępczy przysługuje im prawo do opieki w formie posiłków, napojów, rozmowy telefonicznej, dostępu do poczty elektornicznej, a także w razie konieczności zakwaterowania. Ponadto mogą ubiegać się o odszkodowanie od 250 do 600 euro (wysokość uzależniona jest od długości lotu).

Reklamacja

Wszelkie roszczenia należy zgłosić przewoźnikowi w formie pisemnej. Jeżeli linia lotnicza odmówi lub nie odpowie na reklamację w ciągu 30 dni, po bezpłatną pomoc i poradę można się zgłosić do Europejskiego Centrum Konsumenckiego oraz Komisji Ochrony Praw Pasażerów.

Co zrobić, jeżeli poniosłem dodatkowe koszty?

Jeżeli poniosłeś dodatkowe koszty w związku ze swoim wyjazdem np. nocleg w hotelu, transport z lotniska, możesz domagać się zwrotu od linii lotniczej na zasadach ogólnych Kodeksu Cywilnego, należy jednak udowodnić poniesione koszty.

Rady  ECK:

Skip to content