List of all articles

Wypożyczalnie samochodowe zmieniają praktyki

Jak informuje Komisja Europejska, 5. największych wypożyczalni samochodowych w Europie poprawiło swoje praktyki dotyczące obsługi klientów. Impulsem do podjęcia działań KE był znaczący wzrost ilości skarg odnotowanych przez Europejskie Centra Konsumenckie (ECC-Net) w ciągu ostatnich dwóch lat.

Read more »

ECK razem z punktem kontaktowym ADR

Celem usprawnienia obsługi konsumentów z początkiem kwietnia br. punkt kontaktowy ds. polubownego rozwiązywania sporów (ADR) został przeniesiony do Europejskiego Centrum Konsumenckiego.

Read more »

Akcja informacyjna

Skuszeni słońcem i ciepłą wodą często wybieramy zagraniczne kurorty. Potencjalnie najszybciej dostaniemy się do nich samolotem, co jednak jeśli nasz lot opóźni się o 24 godziny, a bagaż wyląduje w innym kraju? O tym jak sobie poradzić z wakacyjnym lataniem, przypomina Europejskie Centrum Konsumenckie.

Read more »

Błędy na torach

Polski konsument zakupił na stronie internetowej prywatnych, czeskich kolei bilety na pociąg z Ostrawy do Pragi i z powrotem. Przedsiębiorca oferował komfortowy przejazd z wieloma udogodnieniami. Kilka dni po wykonaniu rezerwacji, konsument otrzymał e-maila, w którym kolej poinformowała go o anulowaniu zakupionych biletów z powodu błędów technicznych w systemie rezerwacji. Pomimo upływu kilku tygodni i zapewnień przewoźnika, że wpłacone środki zostaną odesłane, konsument nie doczekał się zwrotu pieniędzy.

Read more »

Dekalog mądrego konsumenta przed urlopem

W formie podręcznego „Dekalogu mądrego konsumenta przed urlopem” Europejskie Centrum Konsumenckie podpowiada konsumentom-turystom, na co warto zwrócić uwagę wybierając się na zagraniczną wycieczkę, wypoczywając w kurorcie, czy w przypadku problemów na lotnisku.

Read more »

Co dalej z rozporządzeniem GVO?

W maju 2010 roku wygasa rozporządzenie GVO (BER 1400/2002), które wprowadziło sprzyjające konkurencji rozwiązania prawne regulujące rynek dystrybucji i serwisowania samochodów. Po wygaśnięciu rozporządzenia obowiązywać będą regulacje zawarte w przepisach Traktatu Ustanawiającego Wspólnotę Europejską (art. 81 i 82 Traktatu), które nie tylko mogą być niewystarczające ze względu na zbyt ogólny charakter, ale mogą mieć negatywne skutki społeczno-gospodarcze.

Read more »

Lepsza ochrona przed słońcem dzięki działaniom Komisji Europejskiej

Konsumenci skorzystają dzięki nowemu, wprowadzonemu w tym roku, bardziej przejrzystemu systemowi znakowania produktów z filtrem przeciwsłonecznym. Nowe oznaczenia – w tym nowe logo lub naklejka informująca o ochronie przed UV-A oraz zakaz stosowania takich wprowadzających w błąd oznaczeń, jak „blokada przeciwsłoneczna” lub „całkowita ochrona” – są rezultatem przyjętych we wrześniu 2006 r. zaleceń Komisji dotyczących produktów ochrony przeciwsłonecznej. Za pośrednictwem organizowanej wspólnie z państwami członkowskim kampanii informacyjnej Komisja chce nie tylko wyjaśnić, na czym polega nowy system znakowania filtrów przeciwsłonecznych, ale także uświadomić wszystkim, dlaczego produkty z filtrem powinny być tylko jednym ze środków ochrony przed promieniowaniem słonecznym UV. Ulepszony system oznakowania jest obecnie wprowadzany na rynek – w miesiącach letnich bieżącego roku nowe znaki pojawią się na 20 % opakowań produktów ochrony przeciwsłonecznej.

Read more »
Skip to content