Europejskie Centrum Konsumenckie Polska oraz Europejskie Centrum Konsumenckie Niemcy spotkają się w dniach 26-27 sierpnia w Zgorzelcu, aby podczas Święta Starego Miasta Jakuby & Altstadtfest przybliżyć mieszkańcom ich prawa konsumenckie oraz udzielić informacji nt. bezpłatnej pomocy, jaką mogą otrzymać od sieci Europejskich Centrów Konsumenckich (ECC-Net).
Ponad 15-letnie doświadczenie Europejskiego Centrum Konsumenckiego Polska pokazuje, że mieszkańcy przygranicznych miejscowości często zwierają umowy z firmami z krajów sąsiadujących. Przedsiębiorcy decydując się na rozszerzanie działalności, reklamują się w ościennych państwach, dzięki temu konsumenci na wyciągniecie ręki mają dostęp do zagranicznych towarów i usług.
Co w sytuacji, gdy klient napotka problem z firmą z innego kraju? Odpowiedzią jest Europejskie Centrum Konsumenckie należące do ECC-Net – sieci która bezpłatnie pomaga konsumentom rozwiązać spór np. z niemieckim sprzedawcą.
Gdzie i kiedy można nas znaleźć?
Przedstawiciele ECK z Polski i Niemiec będą obecni podczas Święta Starego Miasta Jakuby & Altstadtfes. Zainteresowanych otrzymaniem porady prawnej zapraszamy 26 i 27 sierpnia do naszego stoiska zlokalizowanego w pobliżu Mostu Staromiejskiego w Zgorzelcu. Mieszkańcy będą mogli skorzystać z pomocy polskich i niemieckich ekspertów, a także wziąć udział w konkursach z nagrodami.
W jakich sprawach pomagamy?
Wszelkiego rodzaju umowy zawarte między konsumentem a przedsiębiorcą z innego kraju Unii Europejskiej, Norwegii, Islandii lub Wielkiej Brytanii, np.:
- zakup auta od zagranicznego sprzedawcy,
- kupno mebli, sprzętu RTV/AGD,
- zakup wycieczki w biurze podróży,
- wszelkiego rodzaju usługi typu: fryzjer, mechanik, stomatolog itp.,
- problem z linią lotniczą,
- i inne transgraniczne sprawy.
Sprawy Polsko-Niemieckie
- Polka kupiła kurnik od niemieckiej firmy, który rozpadł się w czasie użytkowania i pozbawił kury życia. Dzięki pomocy ECK Polska i ECK Niemcy, konsumentka uzyskała zwrot wysokości 75 euro.
- Konsumentka kupiła w Niemczech buty narciarskie. Po jednym sezonie użytkowania dostrzegła, że metalowy element łączący buty z wiązaniami nart się poluzował, co wpływało na bezpieczeństwo w czasie jazdy. Dzięki współpracy ECK Polska i Niemcy otrzymała zwrot pieniędzy.
- Konsument pojechał wraz z żoną i dziećmi do parku rozrywki w Niemczech. Po odejściu od kasy, zauważył, że kasjerka wydała mu 50 euro za mało. Interwencja ECK Polska i ECK Niemcy zakończyła spór i konsument otrzymał pieniądze.
Pomoc ECK/kontakt
W przypadku problemów z przedsiębiorcą z innego kraju UE, Norwegii, Islandii lub Wielkiej Brytanii, po bezpłatną pomoc możesz zwrócić się do Europejskiego Centrum Konsumenckiego w kraju, w którym mieszkasz.
Kontakt do ECK Polska, działającego przy UOKiK:
- strona internetowa https://konsument.gov.pl/
- tel.: (22) 55 60 600 – od poniedziałku do piątku w godz. 10-14.
- mail: ECCNET-PL@ec.europa.eu