Upadłość Air Berlin

Wobec doniesień związanych z upadłością niemieckiego przewoźnika lotniczego Air Berlin, Europejskie Centrum Konsumenckie przygotowało zestaw informacji związanych z aktualną sytuacją pasażerów tych linii.
  • Na jakim etapie znajduje się procedura upadłościowa?
W dniu 01.11.2017 r. Sąd upadłościowy w Berlinie Charlottenburg podjął decyzję o wszczęciu postępowania upadłościowego, o numerze referencyjnym: 36a IN 4295/17. Wierzyciele mają teraz możliwość zgłoszenia swoich roszczeń. Powinni zgłosić je do syndyka masy upadłościowej: Air Berlin Gruppe / Lucas Flöther Postfach 10 30 10 18005 Rostock Niemcy Skargę można złożyć pisemnie. Wierzyciele powinni wskazać kwotę roszczenia, a także pokrótce opisać sprawę np.  Piszę w związku z wypłatą odszkodowania w wysokości XXX, w związku z anulacją lotu z miejsca X do miejsca Y, w dniu XXX. Zalecane jest również wskazanie numeru rezerwacji oraz numeru skargi (konsumenci otrzymali go, po złożeniu skargi za pośrednictwem formularza Air Berlin). Termin składania skarg kończy się 1 lutego 2018 r. Na stronie internetowej syndyka masy upadłościowej wierzyciele mogą teraz utworzyć konto: https://www.airberlin-inso.de/user/login Informacje można znaleźć w języku niemieckim na stronie internetowej syndyka masy upadłościowej: http://insolvenzverwaltung.floether-wissing.de/presse/items/internetseite-wwwairberlin-insode-zum-airberlin-insolvenzverfahr.html
  • Czy pasażerowie mogą nadal korzystać z usług przewoźnika?
Linia lotnicza ogłosiła, że będzie realizowała loty do 28 października br.
  • Co pasażerowie powinni zrobić w następujących sytuacjach?
Odwołanie rezerwacji przez konsumenta (zwykła taryfa, np. EconomyLight): Konsumenci mogą żądać zwrotu podatków i opłat. Wniosek ten należy złożyć w postępowaniu upadłościowym. Odwołanie rezerwacji przez konsumenta (taryfa zwrotna, np. EconomyFlex-Tarif): – Bilety zakupione przed 15/08/2017: Konsumenci mogą zażądać zwrotu równowartości taryfy. Roszczenie powinno zostać złożone w postępowaniu upadłościowym. – Bilety zakupione po 15/08/2017: Konsumenci mogą zażądać zwrotu równowartości taryfy. Air Berlin nie wyklucza możliwości zwrotu kosztów. Dlatego pasażerowie w tego typu przypadkach, mogą zgłaszać skargi do ECC-Net. W tym celu będziemy potrzebować numeru skargi Air Berlin. Konsumenci znajdą go w internetowym formularzu Air Berlin po wejściu do zakładki „moje skargi”. Ważne: Air Berlin nie obiecał, że dokona zwrotów. Air Berlin anuluje lot – zwrot ceny biletu Konsumenci, którzy dokonali rezerwacji przed 15/08/2017, muszą złożyć swoje roszczenie w postępowaniu upadłościowym. Jeśli dokonali rezerwacji po 15/08/2017 Air Berlin  oświadczył, że dokona zwrotu ceny biletu. Jeśli odwołanie dotyczy lotu po 01/11/2017, zarządca majątku zabezpieczy płatność. Sieć ECC nie posiada informacji na temat tego zarządcy. Odszkodowanie za anulowanie / opóźnienie lotu: – Termin wylotu przed 15/08/2017: Wniosek o odszkodowanie należy zgłosić w postępowaniu upadłościowym. – Termin wylotu po 15/08/2017: linia otnicza prosi pasażerów o zgłoszenie reklamacji w formularzu skarg Air Berlin, tak aby można było później je zarejestrować w postępowaniu likwidacyjnym. Gdy tylko procedura zostanie otwarta, administrator ds. niewypłacalności wyśle wnioski do konsumentów, którzy złożyli reklamację poprzez ww. formularz. W tej sytuacji nie jest możliwe, aby konsumenci otrzymali  rekompensatę po interwencji sieci ECC-Net.
  • Więcej informacji:
1. https://www.airberlin.com/en/site/landingpages/flight_information.php (FAQ Air Berlin) 2. http://insolvenzverwaltung.floether-wissing.de/air-berlin-insolvenz/search/air+berlin.html (strona wstępnego zarządcy) 3. https://www.berlin.de/gerichte/amtsgericht-charlottenburg (strona sądu upadłościowego) 4. http://ec.europa.eu/civiljustice/bankruptcy/bankruptcy_ger_en.htm (ogólne informacje o procedurach likwidacyjnych w Niemczech)  
Przegląd prywatności
Europejskie Centrum Konsumenckie

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.

Ściśle niezbędne ciasteczka

Niezbędne ciasteczka powinny być zawsze włączone, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje dotyczące ustawień ciasteczek.

Jeśli wyłączysz to ciasteczko, nie będziemy mogli zapisać twoich preferencji. Oznacza to, że za każdym razem, gdy odwiedzasz tę stronę, musisz ponownie włączyć lub wyłączyć ciasteczka.