Do Europejskiego Centrum Konsumenckiego zgłaszają się konsumenci, którzy kupili używany elektryczny rower od holenderskiego, szwedzkiego bądź duńskiego sprzedawcy.

Opis sytuacji

Sklep przed zakupem informuje, że rower posiada wadę (wskazując, co dokładnie wymaga naprawy). Jego cena jest atrakcyjniejsza. Konsumenci decydują się na ich zakup i naprawę na własną rękę. Po otrzymaniu roweru zgłaszają się do serwisu w celu naprawienia wskazanej przez sprzedawcę usterki. Okazuje się jednak, że rower posiada zdecydowanie więcej wad niż e-sklep zaznaczył w ofercie.

Co może zrobić konsument?

Należy złożyć pisemną reklamację sprzedawcy wskazując na wprowadzenie w błąd lub zatajenie informacji.

Konsument może domagać się wydania rzeczy zgodnej z ofertą bądź naprawy wad, które nie zostały wymienione przez sprzedawcę.

W przypadku, gdy sklep odmawia naprawy, konsument może odstąpić od umowy (bez ponoszenia kosztów) bądź zażądać obniżenia ceny towaru.

Sprzedawca odrzuca reklamację lub na nią nie odpowiada?

Jeżeli sklep jest zarejestrowany w innym kraju UE, Norwegii, Islandii lub Wielkiej Brytanii, zachęcamy do złożenia skargi do ECK Polska: Złóż skargę / zadaj pytanie. 

Skip to content