W 2008 roku pasażerowie na świecie zgłosili 32,8 milionów sztuk zagubionego bagażu. Choć w porównaniu z rokiem poprzednim odnotowano spadek o 20% (w 2007 zagubiono 42,4 miliony sztuk bagażu), skala problemu jest nadal wysoka. Tak wysoki odsetek bagaży zagubiony, zniszczony i opóźnionych, Wiceprzewodniczący Komisji Europejskiej i Unijny Komisarz ds. transportu, Antonio Tajani uznał za „nie do zaakceptowania” i zapowiedział prace nad zmianą właściwych przepisów.

 

„Powinniśmy zapewnić pasażerom odpowiednie właściwe instrumenty, by właściwie chronić ich prawa. Obecnie dostępne regulacje są niewystarczające”, powiedział Wiceprzewodniczący Tajani w odniesieniu do Rozporządzenia 889/2002 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 13 maja 2002 r. o odpowiedzialności w sprawie odpowiedzialności przewoźnika lotniczego z tytułu wypadków lotniczych.

Linie lotnicze i lotniska wielokrotnie obiecały zaradzić sytuacji poprzez poprawę procedur związanych z rejestracją i obsługą bagażu. Poszkodowani pasażerowie często z trudem dochodzą swoich praw i odszkodowania w wysokości do 100 SDR (ok. 1100 EUR).

 

Komisja będzie kontynuować monitoring sytuacji i rozpatrzy możliwości poprawy obecnej legislacji. Na jesieni tego roku rozpoczną się konsultacje społeczne w zakresie ochrony praw pasażerów. Na podstawie ich wyników powstaną propozycje nowych przepisów, w tym odnośnie bagażu. Pierwszym pomysłem rozważanych przez Komisję są ułatwiające identyfikację i śledzenie trasy elektroniczne chipy, które byłyby dołączone do przywieszek z nazwiskami na walizkach.

 

Źródło danych:

Źródło informacji: materiał prasowy Komisji Europejskiej – Transport

W 2008 roku pasażerowie na świecie zgłosili 32,8 milionów sztuk zagubionego bagażu. Choć w porównaniu z rokiem poprzednim odnotowano spadek o 20% (w 2007 zagubiono 42,4 miliony sztuk bagażu), skala problemu jest nadal wysoka. Tak wysoki odsetek bagaży zagubiony, zniszczony i opóźnionych, Wiceprzewodniczący Komisji Europejskiej i Unijny Komisarz ds. transportu, Antonio Tajani uznał za „nie do zaakceptowania” i zapowiedział prace nad zmianą właściwych przepisów.

 

„Powinniśmy zapewnić pasażerom odpowiednie właściwe instrumenty, by właściwie chronić ich prawa. Obecnie dostępne regulacje są niewystarczające”, powiedział Wiceprzewodniczący Tajani w odniesieniu do Rozporządzenia 889/2002 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 13 maja 2002 r. o odpowiedzialności w sprawie odpowiedzialności przewoźnika lotniczego z tytułu wypadków lotniczych.

Linie lotnicze i lotniska wielokrotnie obiecały zaradzić sytuacji poprzez poprawę procedur związanych z rejestracją i obsługą bagażu. Poszkodowani pasażerowie często z trudem dochodzą swoich praw i odszkodowania w wysokości do 100 SDR (ok. 1100 EUR).

 

Komisja będzie kontynuować monitoring sytuacji i rozpatrzy możliwości poprawy obecnej legislacji. Na jesieni tego roku rozpoczną się konsultacje społeczne w zakresie ochrony praw pasażerów. Na podstawie ich wyników powstaną propozycje nowych przepisów, w tym odnośnie bagażu. Pierwszym pomysłem rozważanych przez Komisję są ułatwiające identyfikację i śledzenie trasy elektroniczne chipy, które byłyby dołączone do przywieszek z nazwiskami na walizkach.

 

Źródło danych:

Źródło informacji: materiał prasowy Komisji Europejskiej – Transport

Skip to content