Jak informuje Komisja Europejska, 5. największych wypożyczalni samochodowych w Europie poprawiło swoje praktyki dotyczące obsługi klientów. Impulsem do podjęcia działań KE był znaczący wzrost ilości skarg odnotowanych przez Europejskie Centra Konsumenckie (ECC-Net) w ciągu ostatnich dwóch lat.
W 2014 r. na skutek licznych skarg trafiających do ECC-Net, KE nawiązała dialog
z nawiększymi firmami wypożyczającymi samochody (Avis, Europcar, Enterprise, Hertz, Sixt). Za cel przyjeto poprawę praktyk handlowych, warunków umownych oraz polityki firm. Ich wdrażanie zostało zakończone w 2016 r.
Zmiany dotyczą wprowadzenia czytelnych dla konsumenów warunków wynajmu, w zakresie:
polityki paliwowej
podania ceny końcowej
warunków ubezpieczenia
dokumentacji szkody
udostępniania regulaminu, który musi być sformułowany w sposób prosty
i zrozumiały