Biuro podróży Thomas Cook ogłosiło upadłość. Niewypłacalność zgłaszają inne europejskie biura podróży i linie lotnicze należące do brytyjskiej spółki (w tym Neckermann).
Brytyjski rząd oraz tamtejszy urząd do spraw Lotnictwa Cywilnego współpracują, aby zorganizować dla klientów loty powrotne do Wielkiej Brytanii. Będą się odbywać do 6 października br. Kontakt z urzędem jest dostępny pod linkiem.
Zwrot – Thomas Cook Wielka Brytania
Jeżeli rezerwacja klienta zawierała ochronę ATOL, po zwrot pieniędzy powinien się zwrócić za pośrednictwem programu. Roszczenia w ramach programu można składać pod adresem e-mail: claims@caa.co.uk.
W innym wypadku może złożyć skargę do ubezpieczyciela, wystawcy karty lub banku.
Niektóre rezerwacje pakietów wakacyjnych Thomasa Cooka obejmują loty liniami lotniczymi niezwiązanymi z grupą Thomas Cook. Jeśli lot powrotny nie odbywa się linią lotniczą Thomasa Cooka, może być wciąż ważny. Upadłość może mieć wpływ inne elementy pakietu (np. zakwaterowanie czy transfery).
Brytyjski urząd do spraw Lotnictwa Cywilnego (CAA) informuje, że bardziej szczegółowej informacje dotyczące zwrotu pojawią się na ich stronie internetowej do 30 września br.
Klienci Thomas Cook Niemcy
Niemiecki Thomas Cook GmbH złożył wniosek o ogłoszenie upadłości. Po bankructwie brytyjskiej spółki macierzystej Thomas Cook niemiecki Thomas Cook GmbH jest teraz niewypłacalny. Jak poinformowała niemiecka firma, w środę do sądu złożono wniosek o ogłoszenie upadłości. Obejmuje marki Thomas Cook, Neckermann, Öger Tours, Air Marin i Bucher Reisen.
Klienci Neckermann Polska (aktualizacja 25.09.2019 r.)
Prezes Neckermann Polska Polska Biuro Podróży Spółka z o.o. (będące częścią brytyjskiej grupy Thomas Cook) złożył wniosek do Marszałka Województwa Mazowieckiego o uruchomienie gwarancji ubezpieczeniowych wystawionych przez AWP P&C S.A. W najbliższych dniach do Sądu Rejonowego dla m.st. Warszawy ma trafić wniosek o ogłoszenie upadłości.
Konsumenci przebywający za granicą powinni skontaktować się z Marszałkiem Województwa Mazowieckiego, która może zorganizować podróż do Polski.
Klienci biura mogą zgłaszać swoje roszczenia się do WP P&C S.A. Oddział w Polsce (Allianz Partners).
Dane kontaktowe:
- dla osób przebywających za granicą została uruchomiona infolinia: +48 22 522 29 00
- klienci, którzy dokonali pełnej wpłaty lub przedpłaty za wyjazd powinni skontaktować się z firmą ubezpieczeniową (WP P&C S.A. Oddział w Polsce Allianz Partners):
+48225631100; e-mail: nm.odwolanie@allianz.com
W przypadku upadłości biura podróży klientów chronią przepisy:
- Dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2015/2302 z dnia 25 listopada 2015 r. w sprawie imprez turystycznych i powiązanych usług turystycznych, zmieniająca rozporządzenie WE nr 2006/2004 i dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady 2011/83/UE oraz uchylająca dyrektywę Rady 90/314/EWG
- Ustawy z dnia 24 listopada 2017 r. o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych
Wyjazd zorganizowany – biura podróży